Потребителите на Reddit и Hacker News започнаха да се оплакват, че YouTube сякаш е вкарал умишлено петсекундно забавяне, преди видеостраниците да се заредят в браузъра Firefox на Mozilla и понякога в някои други браузъри. YouTube съобщи сайтът The Verge, че тези потребители са прави за забавянето, но браузърът няма нищо общо с него - то е част от усилията на компанията да се справи с рекламните блокери във всички платформи.
"През изминалата седмица потребителите, използващи блокери на реклами, може да са имали неоптимално гледане, което е включвало забавяне на зареждането, независимо от браузъра, който използват", пише в имейл мениджърът по комуникациите на YouTube Кристофър Лоутън. Лоутън отбелязва, че деактивирането на блокатора на реклами би трябвало да реши проблема, въпреки че потребителите "все още могат да изпитват временно забавяне на зареждането", докато браузърът им се презареди и опресни.
Лоутън също така заяви, че потребителите ще продължат да се сблъскват с подобни проблеми, тъй като методите на YouTube за откриване на рекламни блокери се подобряват.
Първоначално бе съобщено, че проблемът засяга само потребителите на Firefox, но по-късно други интернет потребители заявиха, че са забелязали забавянето и в Chrome и Edge. Потребителите на Reddit и Hacker News, които са разгледали кода, който изглежда причинява забавянето, заявиха, че не виждат индикации YouTube да проверява какъв браузър се използва. Старши мениджърът на бранда Mozilla Дамиано ДеМонте пише в имейл до The Verge, че "няма доказателства, че това е проблем, специфичен само за Firefox".
Петсекундното забавяне не засяга всички. Няколко души от The Verge се опитаха да пресъздадат проблема както на Mac, така и на машини с Windows. Но независимо дали са се логнали в YouTube или не, дали са използвали блокер за реклами или не, дали са работили в режим инкогнито или не, никой от тях не можа да наблюдава забавянето, за което се съобщава.
Напоследък Google прави големи промени в областта на блокирането на реклами и голяма част от тези усилия се отразяват на YouTube, който през юни започна да деактивира видеоклиповете за някои зрители, използващи блокери за реклами. Миналия месец YouTube потвърди, че е "предприел глобални усилия" да накара потребителите да активират рекламите или да се абонират за услугата Premium, която не съдържа реклами, само че струва 13,99 долара на месец. Лоутън нарече рекламите "жизненоважната спасителна нишка за нашите разработчици".
Проблемът е сериозен, а защитниците на неприкосновеността на личния живот твърдят, че ограниченията за блокиране на реклами в YouTube нарушават законите на Европейския съюз (ЕС) за онлайн неприкосновеността на личните данни. Платформата засилва ударите срещу антиблокърите, но редица правозащитници считат, че тези рестрикции могат да бъдат отменени от Брюксел.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
605
1
23.11 2023 в 10:24
Последни коментари