YouTube е сред най-популярните платформи за видео съдържание в световен мащаб, като са налични както мобилни приложения, така и такива за телевизори, покривайки всички популярни типове устройства. Разбира се големият акцент е върху мобилните устройства и уеб версията, но сега сме свидетели на по-значително раздвижване и за телевизионното приложение.
Иначе YouTube постоянно прави някакви промени в дизайна на решението си за различните платформи, което е нормално. Сега бяха обявени редица обновления във визията, а и функционалности, на оптимизираното за телевизори приложение. Основният фокус е върху по-интерактивно зрителско изживяване и слагане на по-голям акцент върху разделите, коментарите и описанията на съдържанието. Това разбира се става без да се пречи на основната идея, а именно гледане на видео.
В новия интерфейс основната зрителна зона се свива леко, за да бъде направено място за описание, коментари и други елементи, които са разположени около нея. Това разбира се не е нов изглед заложен по подразбиране, като повечето хора разбира се гледат на цял екран. В стандартния изглед обаче тези интерактивни елементи ще са отчетливи.
От компанията споделят, че това, което потребителите ще виждат на телевизорите си е дизайн решение, центрирано около видео съдържанието, но дава възможност за достъп до други уникални за YouTube функционалности, без да се прекъсва гледането. Промените в дизайна са започнали с идеята за намаляване размера на видео плейъра и улесняване на възможностите за взаимодействие.
Дизайнерският екип на YouTube е предложил няколко прототипа, които са се различавали по отношение на сложността. След това е заложено на обратна връзка от потребители, за да бъде решено кой е най-добрият подход. Така се е стигнало и до финалната визия, която ще достигне до всички.
Заедно с промяната на дизайна към повече интерактивни функционалности, YouTube възобновява и усилията си за въвеждане на пазаруването на телевизионния екран. Това включва секция за продукти от клиповете, когато такива са обявени от създателите им. Все още обаче няма възможност за извършване на покупка от телевизора, а вместо това ще има QR код, който трябва да сканирате с телефона си и да завършите процеса на него.
Промяната в дизайна ще обхване и YouTube TV, като актуализацията ще бъде осъществена през идните седмици. Така ще се наложи да изчакате малко докато новата визия достигне и до вашия телевизор. Предстои да видим на практика дали новият интерфейс ще се понрави на потребителите като цяло, но дори това да не е така, едва ли ще има стъпка назад.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари