Microsoft започна да маскира Bing като търсачката на Google, за да задържи потребителите

Стефан Николов Последна промяна на 13 януари 2025 в 16:53 215 0

Microsoft започна да маскира Bing като търсачката на Google, за да задържи потребителите

Снимка The Verge

Microsoft започна да маскира Bing като търсачката на Google, за да задържи потребителите

Това е най-новият доста подъл опит да се накарат хората да използват Bing и Edge вместо Google и Chrome.
Microsoft приложи поредния си трик, за да накара хората да използват търсачката Bing. Ако сега използвате Bing, без да сте се логнали в своя Microsoft акаунт, и потърсите нещо в Google, ще получите страница, която много прилича на... Google.

Ако въведете „Google“ в търсачката Bing, без да сте влезли в своя Microsoft акаунт, ще бъдете прехвърлени на страница, която много прилича на страницата на търсачката на Google. В нея се намира същата като в Google лента за търсене, изображение, подобно на Google Doodle, и дори малко текст под лентата за търсене. Microsoft дори автоматично скролва страницата малко нагоре, за да скрие собствената си лента за търсене на Bing, която се появява в горната част на резултатите.

Ако търсите чрез лентата за търсене, която имитира тази на Google, ще бъдете пренасочени към обикновената страница с резултатите от търсенето в Bing. Освен това този трик не работи, ако потребителят е влязъл в Microsoft акаунт. При другите заявки за търсене просто ще се получат нормални резултати от търсенето в Bing без специалния „подобен на Google“ интерфейс.

Обичайните резултати от търсенето на дадена заявка се намират точно под тази имитация на интерфейса на Google. Очевидно е, че по този начин компанията се стреми да задържи потребителите в Bing, като им пречи да преминат към Google. Този подход обаче повдига сериозни въпроси относно етичността на подобни методи за конкуренция.

Логично е целта на Microsoft да са потребителите, които току-що са си купили нов компютър и използват браузъра по подразбиране Microsoft Edge, за да намерят и инсталират Google Chrome, както обикновено се случва.

Microsoft и преди е използвала различни противоречиви техники, за да насърчи потребителите да преминат към Bing и Edge вместо към Google и Chrome. По-конкретно, през последните няколко години Microsoft е „подправяше“ сайтовете за изтегляне на Chrome, добавяше изскачащи реклами в Google Chrome за операционната система Windows, вграждаше анкети в страниците за изтегляне на Chrome и дори използваше изскачащи прозорци, подобни на зловреден софтуер, за да накара потребителите да се откажат от Google.

Струва си да се отбележи, че Google също се опитва да привлича потребители към своята екосистема, като например използва известия в своите уебсайтове, за да насърчи потребителите да изтеглят Chrome вместо Microsoft Edge, но не може да става и дума за толкова агресивни действия, както при Microsoft.

Шефката на Chrome в Google Париса Табриз съвсем ясно изрази мнението си за подмяната на Google от страна на Microsoft в публикация в социалната мрежа X. „Имитацията е най-искрената форма на ласкателство, но подмяната на началната страница на Google от страна на Microsoft е поредната тактика в дългата история на мръсни трикове за объркване на потребителите и ограничаване на избора“, заяви Табриз. „Нова година - ново ниско ниво от страна на Microsoft.“

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !