Microsoft започна активно да се договаря и да обсъжда с големите рекламодатели своята нова идея за добавянето на реклами във вградения в търсачката Bing нов чатбот, базиран на мощен изкуствен интелект (AI). Именно по този начин софтуерният гигант възнамерява да се пребори с господството на Google в интернет сферата. Microsoft е обсъдил тази идея с голяма рекламна агенция, името на която не се споменава. Корпорацията е заявила, че възнамерява да въведе платени линкове в отговорите на чатбота. Microsoft очаква, че тази опция ще привлече много рекламодатели. По информация на агенция Reuters, рекламните обяви в програмния прозорец на чатбота в Bing ще бъдат по-големи и ще заемат повече място в сравнение с традиционните платени линкове в търсачката.
Microsoft вече тества добавянето на реклами в ранната версия на чатбота в Bing, която е достъпна за ограничен брой подбрани потребители. На рекламодателите се предлага да плащат за появата на техните уеб сайтове или продукти в отговорите на чатбота, като се предвижда и използването на списъци с ключови думи.Microsoft възнамерява да използва и още един формат на рекламите в чатбота, който ще е предназначен за рекламодателите от точно определена област. Така например, когато някой потребители запита изкуствения интелект кои са най-добрите хотели в Канада (Мексико, Европа и т.н.), в отговорите да се появяват рекламите на съответните хотели. Това е напълно във възможностите на използвания AI и навярно ще привлече още повече рекламодатели.
Рекламодателите живо реагираха на тези нови идеи. Рекламната агенция Omnicom, която работи с брандове от ранга на AT&T и Unilever съобщи на своите клиенти, че обикновените обяви в отговорите на конвенционалните интернет търсачки дори в краткосрочна перспектива ще започнат да носят много по-малко приходи, ако в тях не са включени и отговорите на новите чатботове, базирани на конволюционните невронни мрежи с обратна връзка, които само за два-три месеца станаха изключително популярни.
Изпълнителният вицепрезидент на агенция Horizon Майкъл Коен потвърди, че Microsoft наистина възнамерява да включи реклами в отговорите на своя AI. Според него, в началото на месец март можем да очакваме по-подробна информация за стратегията на Microsoft за включването на реклами в отговорите на чатбота, интегриран в търсачката Bing.
Reuters вече тестваха новата версия на Bing, която носи прозаичното име "Новият Bing" (The New Bing), по отношение на рекламите. На запитване относно цената на въздушните филтри за автомобилите AI търсачката показа предложенията на сайта Parts Geek, специализиран в доставките на резервни части за автомобилите. Microsoft от своя страна каза, че благодарение на чатбота ще започне още по-добре да работи със своите партньори и с представителите на рекламната индустрия.
Да си припомним, че в началото на месец февруари Microsoft съвместно с OpenAI представи "Новия Bing", базиран на новата версия на чатбота ChatGPT, в който софтуерният гигант инвестира невероятните $10 милиарда – нещо ново в IT сферата.
Засега New Bing не се представя много добре при тестовете. След като стана ясно, че този AI може да изпада в депресия, да забравя какво се е случило в предишните сесии, както и да си измисля и фантазира, Microsoft ограничи неговото използване до определен брой часове на денонощието за всеки един от тестерите.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари