Meta се опитва да копира TikTok във Facebook и Instagram

Юлиян Арнаудов Последна промяна на 27 юли 2022 в 10:45 2780 0

TikTok

Снимка Solen Feyissa/Unsplash

TikTok

Технологичният гигант Meta, който стои зад платформите Facebook и Instagram се опитва да трансформира последните в по-адекватни конкуренти на TikTok. Китайската социална мрежа продължава да доминира след младите аудитории по цял свят и да е сред най-сваляните и ползвани приложения. Стратегията на компанията на Марк Зукърбърг все повече прилича на опити да се копира модела на основния конкурент, вместо да се надгради или измисли следващата иновация.

Такива сигнали показват промените и намеренията за такива на Meta в двете си най-популярни платформи. На 21 юли бяха обявени няколко такива за Facebook и други – за Instagram. По традиция, част от тези промени ще излизат постепенно за различните пазари, като първо ще бъдат продължително тествани. Meta обаче показва доста по-бързото им пускане до крайните потребители, като например възможността за смяната на различни профили вече е доста по-масово налична, мака да беше обявена преди по-малко от месец.

Като две капки…

Първо да се спрем на промените във Facebook. Вече видео съдържанието ще се показва на база потребителските предпочитания, вместо да приоритизира тези от приятелите, семейството или групите. Най-голямата социална мрежа също така ще предостави възможност за показване на вертикални постове. Първоначално и отново ще бъде поставен фокусът към тези с видеоклипове.

Ключовото значение тук ще е подборът какво да се показва за съответния потребител. Той ще е изцяло алгоритмично базиран и ще пуска това видео, което смята платформата, че пасва най-добре на профила на човека, неговите предпочитания и шансът да се задържи най-много на тях. До момента, Facebook разчиташе да показва приоритетно съдържание, което се избира на база дали е пуснато от приятелите на потребителя, харесаните страници или групите в които членува. Завоят е огромен, защото първо – това имитира работата на TikTok, второ – поставя под съмнение дефиницията на платформата като социална мрежа.

Допълнително, към основните елементи на Facebook приложението ще бъдат добавени Reels – супер кратките видеа, които копират основния форма на TikTok. Обновени са видовете фийдове, като това което показват може да се персонализира допълнително – да показва хронологично, от кои източници и др.

При Instagram, част от промените отразяват тези от Facebook. Добавянето на вертикалните клипчета Reels е сред ключовите елементи. При тях вече не може да се изключва звука с едно просто докосване. Единственият за момента начин е да сложите смартфона си на тих режим. Според експерти, това е направено нарочно, за да може потребителите да се задържат по-дълго време на едно клипче. Директно копиране от TikTok е премахването на безкрайния вертикален скрол с клипчета, който е заменен с подобен на китайската социална мрежа.

Повече съдържание – по-малко приятели

Директното копиране на методите на TikTok ще доведе до няколко ключови трансформации на платформите на Meta. Те ще се отдалечат от идеята си да бъдат социални мрежи, а по-скоро ще са източник на съдържание и потенциално място за пазаруване. Собственикът на Facebook и Instagram вече се оглежда в идеята за създаване на супер приложения – концепция отново копирана от китайско решение, само че този път това е WeChat.

Двете социални мрежи ще показват по-малко информация от вашите приятели, познати и роднини, но повече съдържание, на което държите. С което фокусът ще се измести, по начин по който TikTok го прави.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !