В САЩ наближава евентуалната забрана на TikTok, като това води до някои интересни развития. Две китайски социални приложения, Xiaohongshu и Lemon8, заеха първите две места в класацията за изтегляния на iPhone в страната, като това изглежда е ход на потребителите в търсене на алтернативи.
Xiaohongshu (REDnote), най-близкият китайски аналог на Instagram, стана най-изтегляното безплатно приложение за iOS и за първи път се изкачи до топ 10 в магазина Google Play. Много от новите потребители се определят като бежанци от TikTok.
TikTok, която е собственост на ByteDance има краен срок до 19 януари да намери купувач в САЩ, за да продължи да работи в страната. Междувременно Върховният съд даде знак, че е малко вероятно да се противопостави на закона, налагащ това условие. Ако новоизбраният президент Доналд Тръмп не промени политиката си или ByteDance не продаде услугата си в САЩ, TikTok ще наруши закона в рамките на една седмица. Китайските власти оценяват варианти, включително такъв, който включва придобиването на операциите на TikTok в САЩ от Илон Мъск.
Xiaohongshu се смята за един от най-изразителните успехи в китайското интернет пространство. Въпреки че името буквално се превежда като „Малка червена книга“, компанията постоянно подчертава, че няма връзка с известния труд с цитати на Мао Дзедун. Платформата е основана през 2013 в Шанхай и за няколко години се превръща от онлайн наръчник за пазаруване в общност на инфлуенсъри, преди да навлезе в електронната търговия.
Приложението привлича подкрепата на големи компании като Alibaba, Tencent и Temasek. Заедно с базираната в Пекин ByteDance, Xiaohongshu е една от малкото големи китайски интернет еднорози, които все още не са дебютирали на фондовата борса. Приложението е на път да удвои нетната си печалба до над 1 млрд. долара (около 1.9 млрд. лв.) през 2024 г.
Възходът му предизвика създаването на алтернативи като Lemon8, конкурент с подобен дизайн, чийто автор е ByteDance. Изтеглянията на Lemon8 за iOS и Android са се утроили миналата седмица и в понеделник за кратко то е било най-изтегляното безплатно приложение за iPhone в САЩ.
Досега Xiaohongshu се използваше по-широко от китайски говорещите общности в чужбина, въпреки че има и англоезична версия. Тази седмица в услугата се появи поток от ново англоезично съдържание и потребители, а хаштагът #tiktokrefugee събра повече от 44 млн. гледания.
Някои от новодошлите се пошегуваха как ще им липсва техният „китайски шпионин“, когато TikTok спре в САЩ, предизвиквайки съчувстващи коментари от страна на китайските потребители.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари