Как TikTok предизвикателство накара Kia и Hyundai да пуснат спешен ъпдейт за 8 млн. коли

Стоян Ненов Последна промяна на 15 февруари 2023 в 18:45 588 0

Kia

Снимка Unsplash

TikTok предизвикателство накара Kia и Hyundai да пуснат спешен ъпдейт за 8 млн. коли

Около 8 млн. автомобила на Kia и Hyundai в САЩ ще получат извънредна софтуерна актуализация заради набиращо популярност „предизвикателство“ в TikTok. Ъпдейтът ще защити автомобилите от кражби, чийто ръст е скочил значително през миналата година, съобщава Национална администрация по безопасност на магистралния трафик на САЩ (NHTSA).

Предизвикателството е започнало след като хора с прякора The Kia Boyz започнали да публикуват клипове в TikTok с указания как да преодолеят защитите на автомобилите. Оказва се, че това е много лесно при някои модели, които се „палят“ стандартно със завъртане на ключ.

Бумът на кражбите на модели от тези две марки в САЩ е забелязан през миналата година. Оказва се, че коли, произведени в периода 2015 г. – 2019 г. не разполагат с достатъчно добре защитен имобилайзер. Така, ако крадец влезе в автомобила, почти нищо не го спира да заобиколи защитата дори с помощта на USB кабел.

За да се справят с проблема, двете компании ще предложат безплатен софтуерен ъпдейт. Той ще удължи времето на звука на алармата от 30 сек. на 1 минута. Освен това колите ще изискват да засекат ключ в стартера, за да „запалят“ двигателя. Също така системата няма да позволява стартиране на двигателя, ако автомобилът не е бил отключен с ключа.

Според данни на NHTSA, масовите кражби на модели на Kia и Hyundai са довели до поне 14 катастрофи и 8 загинали. Затова регулаторът призовава собствениците на коли, които са произведени в споменатия период, да се свържат с оторизиран дилър, за да получат повече информация кога и как ще бъде инсталиран ъпдейтът. Компаниите казват, че ще направят график за следващите няколко месеца. Инсталацията ще е безплатна, но ще изисква посещение в сервиз, като процесът отнема по-малко от час. Колите ще бъдат маркирани и със стикер, който да информира, че са защитени.

Паралелно с това двете компании работят заедно със 77 институции в 12 щата за разпространение на безплатни заключващи устройства за воланите на колите. Това е временна мярка за защита докато бъде инсталиран нужният софтуер.

Институциите все още нямат обобщени данни за нанесените щети. Само в американския град Милуоки обаче има значителен ръст на кражбите на коли от двете марки. През 2020 г. например в града са откраднати 469 коли на Kia и 426 Hyundai. През 2021 г. кражбите растат до 3557 коли на Kia и 3406 Hyundai. Лос Анджелис пък съобщава за 85% ръст на кражбите на тези две марки за 2022 г.

Ръстът на откраднатите коли от тези две марки, е регистриран навсякъде в САЩ, така че това дава добра представа за мащабите на проблема. Досега Hyundai е искала 170 долара за допълнителен имобилайзер, като заедно с цените за инсталация и труд, сумата е нараствала до около 500 долара. Недоволството на клиентите достигна институциите, които заведоха дела и се стига до решението със софтуерната актуализация. Все още няма индикации дали и автомобили на двете марки извън САЩ ще бъдат актуализирани.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !