Google впряга AI за ограничаване на злонамерени реклами

Павлин Луканов Последна промяна на 21 април 2025 в 18:49 196 0

Google впряга AI за ограничаване на злонамерени реклами

Снимка Google

Google впряга AI за ограничаване на злонамерени реклами

Едва ли за някого би било изненада, че въпреки всички защити, понякога хакерите успяват да намерят начин да достигнат до потребителите. Напоследък компаниите впрягат дори и изкуствен интелект в опит да защитят клиентите си, а най-новият пример за това идва от Google.

Компанията публикува своя доклад за безопасността на рекламите за 2024 г. (2024 Ads Safety Report), в който потвърждава, че е използвала колекция от усъвършенствани модели на ИИ, за да сканира за лоши реклами. Резултатът е огромно увеличение на спрените акаунти на спамъри и измамници, с по-малко злонамерени реклами, които достигат до потребителите.

Google съобщава, че през 2024 г. е внедрила повече от 50 подобрени големи езикови модели (LLM), за да подпомогне прилагането на рекламната си политика. Около 97% от прилагането на рекламните правила на Google включва тези модели с изкуствен интелект, за които се съобщава, че се нуждаят от още по-малко данни, за да вземат решение. Следователно е възможно да се справят с бързо развиващите се тактики на измамите.

Според Google в резултат на нейните усилия през 2024 г. 39.2 млн. рекламни акаунта в САЩ са били спрени заради измамни дейности. Това е над три пъти повече от броя на спрените акаунти през 2023 г. (12.7 млн.). Факторите, които предизвикват спиране, обикновено включват злоупотреба с рекламна мрежа, неправилно използване на данни за персонализация, фалшиви медицински твърдения, нарушаване на търговска марка или комбинация от нарушения.

Въпреки тези усилия някои злонамерени реклами все още успяват да преминат през цедката. Google твърди, че е идентифицирала и премахнала 1.8 млрд. такива в САЩ и 5.1 млрд. в световен мащаб. Това е малък спад в сравнение с 5.5 млрд. премахнати през 2023 г., но изводът е, че Google е трябвало да премахне по-малко реклами, защото е спряла измамните акаунти, преди да могат да се разпространят. Компанията твърди, че повечето от 39.2 млн. спрени акаунта са били хванати, преди да пуснат каквато и да е реклама.

Google се бори и с начините, по които изкуственият интелект може да се използва за влошаване на рекламите. Миналата година тя събра екип от 100 експерти, които да помогнат за актуализиране на политиката ѝ за представяне на неверни данни. Новите правила са довели до идентифициране и блокиране на 700 000 акаунта на рекламодатели, което доведе до 90% спад на измамите с дълбоки фалшификати в рекламите. Освен това през 2024 г. Google блокира 1.3 млрд. страници за показване на реклами, като сексуалното съдържание е най-честата причина за прилагане на правилата. То е следвано от опасно или обидно съдържание и зловреден софтуер.

    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    Няма коментари към тази новина !