
Google пусна нов пакет функции за търсачката и приложението Lens. Те трябва да направят търсенето на информация по-лесно и възможно в повече ситуации и с по-голям набор от съдържание.
Повечето новости са за Lens. Приложението вече ще може да анализира видео и да разпознава какво се случва в клипа. Също така потребителят може да запише кратък клип и да попита Lens конкретен въпрос. Например защо рибите плуват заедно или какви са облаците, които са се образували.
Системата ще анализира клипа и след това ще използва генератора AI Overview, за да напише подробен отговор с помощта на изкуствен интелект. Функцията ще е налична глобално през приложението на Google за Android и iOS. Първоначално ще е достъпна през Search Labs и ще поддържа само английски език.
Също само на английски е и другата новост – гласови въпроси в Lens. Потребителят може да покаже снимка на приложението и да му зададе конкретен въпрос. Например да идентифицира даден обект, да даде повече подробности само за него или др. „Работи по същия начин, както бихте посочили нещо на приятел и да го попитате какво е това“, казва компанията. Функцията е налична глобално през приложението на Google за Android и iOS.
Следващата новост за Lens е в сферата на онлайн пазаруването. Lens ще предложи „драматично по-добри резултати“, когато търсим повече информация за продукт. Това включва магазини, сравнение на оферти, ревюта на продукта и още. За целта Google Shopping Graph и изкуствен интелект ще обработват информацията, като разполагат с данни за над 45 млрд. продукта.
Следват и актуализациите за търсачката. Изкуственият интелект ще може да преценява как да изобрази резултатите според въпроса и търсената информация. Първоначално функцията ще работи само при търсене на рецепти за ястия. AI ще подбира подходящите рецепти според преценката си какво ще се хареса на потребителя и ще генерира уникална страница с резултати само за него.
В нея алгоритъмът ще подрежда рецептите по категории. Например с акцент над конкретна съставка или по това колко лесни и бързи са за приготвяне. AI ще преценява кога, къде и какви изображения и клипове да предложи, както и допълнителна информация. Разбира се, ще има и препоръки за сходни ястия, които може да се харесат на гостите.
Google казва, че по време на тестовете на новата функция е забелязала, че потребителите я оценяват като по-полезна и практична. Тя разнообразява и възможностите за откриване на ново съдържание.
Услугата Circle to Search with Google също получава нова функция. Чрез нея тя ще може да разпознава музика и да идентифицира песента и изпълнителя. Ще работи с всички приложения и социални мрежи директно в устройството.
Интернет гигантът подготвя промени и за AI Overviews. Новата секция за генеративни отговори ще получи обновен дизайн, който акцентира над линковете за допълнителна информация и кои са източниците. Това увеличава трафика до сайтовете, което е основното желание на администраторите.
Освен това AI Overviews ще получат и реклами. Те ще са отделно обозначени, като ще се появяват тогава, когато алгоритъмът прецени, че са релевантни.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари