На фона на зачестилите оплаквания от качеството на резултатите от търсенето в Google, онлайн гигантът обяви, че променя алгоритмите си, за да се справи със спама и генерираното от изкуствен интелект (AI) съдържание.
В официалния блог на компанията се посочва, че актуализациите на класирането, които ще бъдат въведени през май, имат за цел да премахнат “най-некачественото съдържание при търсенето" и че промените ще изпратят повече трафик към "полезни и висококачествени сайтове".
За целта Google използва опита си от промяната в алгоритмите на търсачката през 2022 г., които целяха "намаляване на неполезното и неоригинално съдържание" и го прилага към новата актуализация. Компанията изчислява, че в резултат на промените, спамът и неоригиналното съдържание в резултатите от търсенето ще намалеят с цели 40 процента.
"Тази актуализация е свързана с усъвършенстване на някои от основните ни системи за класиране, за да ни помогне да разберем по-добре дали уебстраниците не са полезни, дали имат лошо потребителско изживяване или дали изглеждат така, сякаш са създадени за търсачките, а не за хората" - разяснява Елизабет Тъкър, директор по продуктово управление в Google.
Очаква се променените алгоритми на Google да се справят с т. нар. “ферми за съдържание”, генерирано от изкуствен интелект. Този тип автоматично създадени уебсайтове се опитват да измамят търсачките, като публикуват съдържание, което често е неполезно, неоригинално и пълно с ключови думи.
Друга промяна в алгоритъма ще се фокусира върху практиката авторитетни сайтове да публикуват нискокачествено съдържание от трети страни. Google дава за пример образователен сайт, в който се публикува ревю за кредит до заплата. Според новата промяна, много нискокачественото съдържание, създадено предимно с цел класиране, ще се счита за спам.
И накрая, актуализациите на Google ще се фокусират и върху практиката на закупуване на домейни с изтекъл срок на валидност, които в последствие се използват за създаване на множество нискокачествени страници с цел генериране на кликове. Подобен тип уебсайтове също ще бъдат третирани като спам.
С тези стъпки технологичният гигант категорично заявява, че дава приоритет на хората пред машините и на истинското съдържание пред т.нар. кликбейт, който цели генерирането на приходи и прави компромис с качеството и точността.
Подобренията няма да се видят веднага, тъй като Google дава на собствениците на уебсайтове двумесечен срок за адаптация. Промените в търсачката ще влязат в сила на 5 май.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари