
Android е най-популярната мобилна операционна система и като такава се радва на голям интерес и от страна на разработчиците. В онлайн магазина Google Play компанията предлага милиони приложения от целия свят, като техният брой постоянно расте.
Или поне растеше. Според нови данни от Appfigures, цитирани от TechCrunch, в началото на 2024 г. в онлайн магазина е имало 3,4 млн. мобилни приложения. Година по-късно те са едва 1,8 млн., което е спад от 47%.
Същевременно, Apple App Store расте – от 1,6 млн. приложения до 1,64 млн. Не е голям ръст, но все пак има. В случая обаче новината не е негативна за Google. Резкият спад на приложения не означава отлив от Android, залязване на платформата или други подобни мрачни заглавия и коментари, които се прокраднаха в социалните мрежи.
Напротив, резкият спад на приложенията е следствие на съзнателна и активна политика на Google за пресяване на заглавията. Компанията дълго време беше критикувана за качеството на приложенията и че е твърде лесно за злонамерени програми да заобиколят защитите или да злоупотребяват с доверието на потребителите. Имаше и много спам и откровени клонинги на популярни или платени приложения.
Това влошаваше доверието на потребителите в Google Play и будеше недоволство сред разработчиците, които трябваше да се борят да популяризират приложенията си сред океан от спам. Google предпочиташе да задържи изискванията по-ниски, за да даде по-голяма свобода на разработчици и потребители. В крайна сметка обаче се наложи да промени позицията си.
През юли миналата година интернет гигантът обяви, че вдига минималните изисквания за качеството на приложенията. Компанията им даде срок, в който да ги изпълнят. Ако не го направят, творбите им ще бъдат изтрити. Така автоматично и бързо бяха изтрити множество стари и неактуализирани дълго време заглавия.
Освен това обаче Google започна да следи и за самата функционалност и съдържанието в приложенията. Например работят ли добре, интерфейсът има ли дефекти, какво е съдържанието и др. Компанията завиши и изискванията за верификация на разработчиците, повече тестове за приложенията и започна повече и по-задълбочени проверки чрез реални хора.
Миналата година е въведен и изкуствен интелект, който да помага в предварителните проверки, анализите на заплахите, както и засичането на злоупотреби. Така Google е открила и блокирала 2,36 млн. приложения, които дори не са били допуснати до публикуване в онлайн магазина. Освен това е блокирала достъпа на над 158 000 разработчици, които са се опитвали да предлагат зловредни приложения.
Заради изискванията и на ЕС, които също бяха затегнати, са добавени още проверки. Например разработчиците, които не показват своите имена и адреси в профила на приложението, нямат право да бъдат публикувани за европейските потребители.
Освен това Appfigures отчита, че новите публикации в Google Play през април 2025 г. са със 7,1% повече спрямо година по-рано. Така че чистката изглежда е приключила.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари