След експлозивната популярност, която доби Chat GPT, големите технологични компании започнаха надпревара за вграждане на решения с Изкуствен Интелект (AI) в продуктите си. Сега Google обяви, че добавя разнообразни функционалности за генериране на съдържание чрез ИИ в разнообразни приложения част от Workspace, включително Google Docs, Gmail, Sheets и Slides.
Сред тях са нови начини за създаване, резюмиране и брейнсторм на текст с AI в Google Docs, опцията за създаване на цели мейли в Gmail на база на кратки насоки, както и възможността за създаване на изображения и видео, с които да се илюстрират презентации в Slides. Всичко това показва желанието на Google да наваксва изоставането в това отношение от Microsoft.
В края на миналата година се появиха данни за това, че е бил обявен своеобразен „код червено“ за необходимостта от спешни мерки по добавянето на AI инструменти в продуктите на компанията. Google обаче изглежда изпреварва нещата като само едва инструментите за писане с AI в Docs и Gmail ще са налични този месец и то за ограничена група тестови потребители в САЩ. От компанията споделят, че по-късно през годината новостите ще са достъпни за всички.
В бъдеще ще можете да очаквате създаване на чернови, отговори, резюмиране и приоритизиране в Gmail. В Docs ще има проверка на текст, писане, пренаписване и брейнсторм. В Slides ще се генерират автоматично звукови, видео и звукови добавки. По отношение на Sheets се планира анализ на сурови данни, генериране на формули и т.н. Има и по-малки добавки в Meet и Chat.
От всички нови добавки, най-полезни изглежда ще са писането и генериране на идеи с AI в Docs и Gmail. В демо споделено от компанията се вижда как потребител дава заявка „Help me write“ и след това задава конкретно запитване „Job post for a regional sales rep“. Системата с ИИ след това изпълва изискването в рамките на секунди.
Подобна функционалност ще позволява на потребителите да преписват текст или да го разширяват. Така може да зададете няколко насоки за работна среща, а след това Google Docs може да разшири заявката в подобрено резюме, като специфичният тон се задава ръчно. Google също така демонстрира възможностите на AI да напише персонализирани маркетингови съобщения за клиенти, превръщайки точки в цял мейл и резюмирайки съдържанието.
Има индикации за това, че Microsoft подготвя подобни функционалности за пакета си от приложения Office. Двете компании изглежда вече се конкурират активно в сферата на инструментите за офис продуктивност, като навлизането на AI ускорява този процес. Предстои да видим как ще бъдат избегнати предизвикателствата с някои неточности при генерирането на текст от решенията с изкуствен интелект, което е подводен камък за тези системи.
По отношение на работните текстове и мейли, дори малки пропуски или неточности могат да имат големи последствия. Затова трябва да се подхожда внимателно при използването им за отговорни дейности.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари