Apple вдига цените в онлайн магазина си в Европа и по света

Стоян Ненов Последна промяна на 20 септември 2022 в 14:00 531 0

Apple App Store

Снимка Mariia Shalabaieva/Unsplash

Apple App Store

Световната инфлация започва да засяга и IT бранша, който досега се стараеше да устоява на натиска. Това обаче започва да се променя и цените на някои услуги постепенно се увеличават. Сред тях ще бъде и целият онлайн магазин на Apple, съобщава 9to5Mac.

Apple е потвърдила, че през октомври ще започне да увеличава цените на всички предложения в App Store. Увеличенията ще са различни и ще засягат определени държави. Сред тях са всички държави, които използват евро за валута, както и Чили, Египет, Япония, Швеция, Виетнам и Полша.

Конкретно за държавите, които използват евро за своя валута, цените се увеличават осезаемо – приложенията и покупките вътре в тях ще поскъпнат с около 20%. Така виртуалните стоки на цена 99 евроцента вече ще са 1,20 евро, а тези от 9,99 евро ще са 11,99 евро и т.н.

Цените влизат в сила „най-рано“ на 5 октомври 2022 г. Промяната не засяга единствено автоматично подновяващите се абонаменти. Те ще запазят своите досегашни цени, като създателите на приложенията ще имат възможността сами да решат дали да увеличат цената на абонаментите или не.

Миналата година Apple намали цените в App Store малко, за да компенсира разликата в курса и да предложи сравнително еднакви условия за потребителите в различните райони. Намалението тогава обаче беше по-малко от увеличението сега. Преди намалението до 99 цента, цените бяха 1,09 евро, а сега ще станат 1,19 евро.

Компанията не дава конкретна причина за решението си. Неофициално се смята, че е заради измененият курс между еврото и долара. В други държави като Виетнам, влизат и нови данъчни регулации. Затова увеличението на цените ще е различно според региона. Reuters отбелязва, че освен инфлацията, проблеми са и вдигащите се лихви. Както еврото, така и японската йена са на исторически ниски нива спрямо долара.

Самите разработчици също не чакат Apple да вдигне минималните цени. От известно време те сами адаптират предложенията си. Според данни на Apptopia, през юли т.г. средната цена на покупка вътре в приложенията, е с 40% по-висока спрямо същия месец година по-рано.

1

„Това не е първата корекция на цените, но определено е значима. Неизбежно е тя да се усети сред потребителите. Хората може да се замислят още повече при купуването на приложения и дигитално съдържание, което означава, че разработчиците ще трябва да станат още по-изобретателни с ценообразуването си“, коментира анализаторът Серкан Тото от Kantan Games пред Bloomberg.

За сега Apple се справяше с икономическите предизвикателства без да променя цените. Компанията разчита на големия марж на печалбата си от различните устройства и услуги, които предлага. Тя не увеличи и цената на новия iPhone въпреки очакванията за това.

Постепенно обаче Apple започна да се подготвя и за по-сериозни трудности. Източници на Bloomberg твърдят, че компанията ще забави наемането на нови служители през 2023 г., като обмисля и намаляването на бюджетите на някои екипи като мерки срещу инфлацията. Други IT гиганти като Google например вече предприеха такива стъпки.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !