Японският холдинг Skylark Holdings, притежаващ най-голямата верига семейни ресторанти в Япония, представи своя план за внедряване на роботизирано обслужване в своите заведения. Компанията заяви пред медиите, че през месец април 2022 година ще започне да използва роботи сервитьори в 1000 свои ресторанта. Към края на следващата година броят на семейните ресторанти, обслужвани от роботи, трябва да достигне 2000. По този начин Skylark възнамерява да се пребори с недостига на работна ръка и да намали броя на социалните контакти по време на новата вълна на COVID-19 пандемията.

Роботите на Skylark са подвижни BellaBot станции с колелца и монитори, които напомнят глава на котка. Машините са разработени от китайската стартираща компания Pudu Robotics, която използва алгоритми с елементи на изкуствен интелект за автоматизиране дейността на сервитьорите.

Досега, компаниите които роботизират своите ресторанти, използваха роботи само за приемане на поръчките и за събиране на мръсните съдове, когато клиентите напуснат заведението. Но Skylark притежава семейни ресторанти и е решила да представи на клиентите традиционно японско обслужване. Всеки робот ще обслужва точно определена маса за четирима.

Едновременно с анонса на роботизацията на своите ресторанти компанията Skylark публикува научно изследване, според което 80% от клиентите харесват да бъдат обслужвани от роботи в ресторантите. Навярно интересът към подобни машини е свързан стс здравето, понеже чрез тази роботизация BellaBot се надява да намали вероятността за заразяване с новия коронавирус,

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *