Австралийската компания Replica Studios представи нова технология, базирана на изкуствен интелект, за създаването на нови гласове в игрите, в киното и други подобни. Използват се предварително записаните гласове на различни актьори, а изкуствен интелект (ИИ) генерира произволни нови реплики на базата на предложения текст. Алгоритмите на Replica се съобразяват с емоциите и интонацията, а функцията за директно експортиране дава възможност синтетичните гласове бързо да бъдат прехвърляни към популярните игрови енджини, включително Unreal Engine, Unity и Roblox Studio. Стартиращата компания споделя, че може да спести на своите клиенти от игровата и киноиндустрията много време и пари. С помощта на новата технология студията могат в реално време да озвучават своите проекти.

Само след няколко години гласовете, които чувате в компютърната игра и в киното, с много голяма вероятност ще бъдат генерирани с помощта на компютър и ще звучат като истински човешки гласове. Ние създаваме една нова възможност във времена, когато милиони разработчици създават нови игри, но наемът на актьорите за тяхното озвучаване е твърде скъп, особено ако проектът не е голям. Ние премахваме бариерите и даваме възможност за свободно и лесно творчество с помощта на новите гласови технологии“ – заяви генералният директор на VentureBeat Шреяс Нивас (Shreyas Nivas).

Платформата на Replica е обучена с помощта на гласовете на 40 професионални актьори, които са записали няколко монолога. Тези монолози са анализирани от алгоритмите с елементи на изкуствен интелект и са превърнати в своеобразна база данни, която може да се използва за получаването на нови реплики. Стартиращата компания предлага и шаблони – грубо звучащ мъжки клас глас, ласкав женски глас и т.н.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *