Спортните фенове много се промениха. Промениха се толкова, че е трудно да намерим прилика със спортните запалянковци, каквито винаги сме познавали. Всъщност, според най-добрите букмейкъри, нищо не е както преди.
Феновете вече не са искрени последователи на любимия спорт, нито са отдадените и напълно потопени в любимата игра хора, които винаги бихте срещнали на стадион или в някой спортен бар, гледайки спортно събитие на живо.
Те не са упоритите поддръжници на отбори или спортисти (особено във високо конкурентните спортове), които разпалено биха се карали с приятели или роднини на тема кой кого ще бие или кой е по-добър от другия.
Те не са случайните потребители на сайтове за залози, които биха поставили залозите си в букмейкърите в България въз основа на тяхната интуиция и емоции към играта, вместо на изчислителен и систематичен анализ. Те дори не са феновете, които се придържат към спорт, който наистина обичат и фокусират всяка частица от уменията си за залагане върху този спорт.
Феновете днес са различни. Те се превръщат в спортните зрители на бъдещето, които са далеч от вече познатите ни територии. Те активно придобиват повече знания, сърфирайки през новинарски сайтове, букмейкъри и източници на информация за Лионел Меси, или друг любим спортист. Интернет, социалните медии и, разбира се, самото поколение фенове играят критична роля в изграждането на новия спортен фандом.
Интернет промени всичко, което знаем за гледаемостта и посещаемостта на спорта. Вече не е необходимо феновете да присъстват физически на мач, за да получат запомнящо преживяване от събитието. Новите технологии създават и нови и по-атрактивни предложения - вече тръпката може да се намери и в аматьорския футбол, а възможностите за коефициенти и пазари са безкрайни.
Интернетът
Разбира се, възможността да гледате спорт на живо е значително по-различно от гледането му по телевизиата, но с лекотата и удобството на мрежата имаме два фактора, които променят изживяването на потребителите. Първо, спортът достига до повече целеви аудитории и следователно броят на спортните фенове нараства. Второ, феновете могат да получат удоволствието да гледат мач на живо, който се провежда буквално отвсякъде, докато същевременно си разглеждат предложенията на най-добрите букмейкъри.
Но ролята на интернет не спира дотук. Феновете стават все по-ангажирани във всичко, свързано с любимия им спорт. Новото поколение вече по-лесно се ангажира със спортно събитие като поставя прогнози в български казина и следят отблизо живота и ежедневието на отбори или играчи от спорта, който обичат. В крайна сметка феновете придобиват повече вътрешна информация от обикновените наблюдатели, каквито някога са били.
Социалните медии
Не преувеличаваме, когато казваме, че социалните медии са променили всичко в живота ни и това също се наблюдава и в спорта и повечето сайтове. Спортните запалянковци драстично са се променили с представянето на социалните медии. Има онлайн общности и групи в социалните мрежи, често създавани дори от букмейкъри, изцяло посветени на феновете. Тези сайтове създават виртуална среда, благодарение на която, ентусиастите не трябва да чакат да се срещнат лице в лице, за да говорят разпалено на тема спорт. Те могат да го правят 24/7, в рамките на „границите“ на общностите, или в сайтовете на най-добрите букмейкъри.
Освен това те вече не са просто зрители. Те могат да имат думата и изразяват, често и леко директно, собствените си мнения за игри, отбори или играчи. И по този начин те също могат да повлияят на динамиката на игрите или каквото и да било свързано със спорт и букмейкъри.
Социалните медии направиха и друго нещо за изграждането на „новите“ фенове. Хората могат да проведат директен разговор със спортната организация, агентите, спортистите, длъжностните лица, мениджърите, треньорите и всеки отделен агент или група на спорта, която подкрепят. Никога в миналото това не е било възможно и привилегията да се общува и взаимодейства директно с някое от всички тях е била привилегия на малцина. Същото важи и за гъвкавостта на спорните залози, като повечето сайтове за залози предлагат обслужване на клиенти достъпно по всяко време на денонощието.
Поколението
Поколението Z е различно поколение само по себе си по всички критерии, които играят роля в определянето в какви фенове са се превърнали спорните запалянковци. Gen Z феновете са по-активни, те не просто следват спорт, но искат да се чувстват свързани и ангажирани. Например те обичат да демонстрират любовта си към даден отбор, като купуват екипи и сувенири, следват играчите в социалните медии, възприемат поведението и стиловете на хората, на които се възхищават.
Това е едно ново поколение, което ражда съвсем нов тип фенове. Феновете, които не винаги обичат най-добрия играч, а този, който може да стигне повече до сърцата и умовете им. Фенове, които не харесват статичността на спортната гледаемост или посещаемост, но искат повече действие, независимо дали това може да се постигне онлайн или офлайн. Фенове, които не избират казино според обикновени коефициенти, а на база персонализирани и превъзхождащи конкуренцията оферти. Фенове, които със сигурност искат и по-ангажирани спортисти, хора, които са не само спортисти, но и социални актьори.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари