
Мениджърите на пароли са все по-важни приложения, които помагат на хората да поддържат добро ниво на сложност на паролите си, без да им се налага да ги помнят. Обикновено именно твърде семплите кодове и използването им за повече от един профил, води до пробиви в сигурността.
Мениджърите на пароли решават в голяма степен този проблем. Те генерират по-дълги и сложни кодове, които въвеждат автоматично в профилите и не ги дублират. За потребителя остава да помни само една главна парола за самия мениджър.
Повечето такива приложения са платени, но има и безплатни. Някои от водещите интернет браузъри също предлагат вградени и безплатни мениджъри за пароли, които съвсем логично, са предпочитани от потребителите – все пак са безплатни, налични в самия браузър и много по-лесни за използване.
В някои отношения обаче това ги прави по-несигурни и уязвими на хакери, съобщава онлайн изданието MakeUseOf. То предлага и няколко съвета, които могат да помогнат за подобряване на сигурността на тези услуги.
На първо място, преди да инсталираме допълнителни добавки за браузъри, плъгини или други модификации, трябва да обърнем внимание на техните изисквания за достъп. Също така има и много зловредни добавки, които се представят за мениджъри на пароли или за носещи допълнителни функции и сигурност за тях, но целта им е просто да откраднат данните на потребителя. Затова трябва да се внимава какви добавки се инсталират, да се проверява техния създател и отзивите за тях в мрежата.
Регулярното актуализиране на браузъра също е от съществено значение. Именно така вграденият му мениджър за пароли ще получава подобренията във функциите и сигурността.
Една от уязвимостите на браузърните мениджъри за пароли е, че ако устройството е отключено, в повечето случаи те дават директен достъп до паролите и функциите за настройка. И най-често автоматично „влизат“ в даден профил, когато той бъде отворен. Затова е силно препоръчително да заключвате достъпа до устройството, когато не го използвате, дори и да е за малко.
Повечето мениджъри позволяват и синхронизиране на данните им с други устройства, стига потребителят да е влязъл в основния си профил. Това е удобно, когато искаме удобно да използваме лаптоп, таблет и смартфон например. Но може да е риск при служебни и споделени устройства. Не използвайте профила си на тях или най-малкото се уверявайте, че излизате от него, когато приключите с работата си.
И макар да звучи противоположно – не използвайте мениджър за пароли за най-важните си пароли. Тези услуги са подходящи за по-обикновените профили – например тези в социалните мрежи, форуми, различни сайтове.
Но за максимална сигурност, в тях не трябва да се въвеждат и съхраняват паролите за онлайн банкиране, служебни профили и друга подобна много важна информация. За тях е най-добре паролите им да не бъдат записвани никъде и да ги помним.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари