Zoom въвежда коренна промяна в дейността и визията си, като компанията, без изненади, залага много на изкуствения интелект. На първо място отчитаме преминаването от името Zoom Video Communications Inc. на Zoom Communications, като в публикация в блога на компанията главният изпълнителен директор на Zoom Communications Ерик Юан посочва, че сега Zoom е работна платформа за връзка между хората, ориентирана към изкуствения интелект, която предоставя модерни, хибридни работни решения.
Иначе възходът на платформата, която в даден момент беше основно решение за видеоконферентни разговори, беше през 2020 г.. Тогава класическият продукт Zoom Meetings стана синоним на този тип комуникация и процъфтяваше, тъй като компаниите бяха принудени да прехвърлят служителите си на работа от дома. Все пак епидемията тогава промени значително работните условия.
Сега обаче компанията изглежда иска да се еманципира от видеото, тъй като служителите до голяма степен се завърнаха офисите. Освен това има и много силна конкуренция от Google, Microsoft и Slack, които обвързват видеоразговорите като функция на офис пакетите, за които компаниите вече плащат.
До края на 2020 г. годишните приходи на Zoom се увеличиха четири пъти, но в началото на 2022 г. тенденцията пое в обратна посока. Zoom отвърна на удара, като пусна по-всеобхватни инструменти за комуникация, започвайки със Zoom Team Chat. Сега Zoom предлага собственото си пълнофункционално решение Zoom Workplace с приложения за продуктивност в стила на Google и Microsoft Office, бизнес имейл клиент и др.
Още през лятото се появиха заявки за предстоящата промяна, като изглежда сламката, за която се хваща компанията е изкуственият интелект. Тогава в интервю Юан заяви, че е важно компанията да използва ИИ за автоматизиране на редица работни задачи. Сега изглежда те са готови с прехода.
Zoom 2.0, както се обозначава новият етап от развитието на компанията, като основна част от него е асистентът с изкуствен интелект, Zoom AI Companion. Той дебютира официално миналия месец и включва подобрени инструменти за обобщаване и подпомагане. Целта на асистента е да освободи време за фокусиране върху по-важната част от работата, намалявайки времето, което се губи в по-несъществените задачи. Това е възможно чрез обобщаване на задачи за срещи, изготвяне на отговори на имейли и подготовка за срещи.
Въпреки че определено сме нещо повече от компания за видео срещи, ние все още сме толкова ангажирани с осигуряването на щастие, колкото и през 2011 г., завършва анонса си Юан.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари