YouTube връща евтиния абонамент Premium Lite, в който вече има “ограничени” реклами

Стефан Николов Последна промяна на 21 октомври 2024 в 10:20 507 0

YouTube връща евтиния абонамент Premium Lite, в който вече има “ограничени” реклами

Снимка YouTube

YouTube връща евтиния абонамент Premium Lite, в който вече има “ограничени” реклами

Миналата година YouTube закри Premium Lite - по-евтината версия на YouTube Premium, но ето че сега компанията тества нова версия на същия този абонамент в Австралия, Германия и Тайланд.

Компанията потвърди за тестовете пред изданието The Verge, като говорителката Джесика Гиби заяви, че компанията тества „по-различна версия" на абонамента с "някои потребители в Австралия, Германия и Тайланд в продължение на няколко месеца (като последният от тях започна в Австралия в началото на тази година)". Гиби добавя, че „засега нямаме какво друго да споделим по отношение на по-широкото разпространение“.

Според скрийншот, разпространен от певеца и автор на песни Джона Манзано в Threads, абонаментът за Premium Lite в Австралия струва 8,99 австралийски долара на месец, или малко по-малко от половината от цената от 16,99 австралийски долара за пълната версия на Premium. При iOS разходите са 11,99 австралийски долара за Premium Lite и 22,99 австралийски долара за Premium, според друга екранна снимка от Манзано. Има разлика, защото Apple таксува с 30% всяка транзакция през своята платформа.

Докато предишната версия на Premium Lite нямаше реклами в YouTube и YouTube kids, за разлика от нея новата версия включва "ограничени" реклами, каквото и да означава това. В бележка под линия YouTube пише, че рекламите може да се появяват в „музикалното съдържание и кратките филми“, а потребителите може да виждат „ненатрапчиви реклами, когато търсят и сърфират“.

Екранната снимка показва също, че тази версия на Premium Lite не предлага достъп до YouTube Music без реклами, възможност за изтегляне и възпроизвеждане на видеоклипове офлайн или възможност за слушане на видеоклипове във фонов режим, които всъщност също не бяха налични в старата версия на Premium Lite.

Да напомним, че през 2021 г. YouTube първоначално започна пилотно да предлага Premium Lite в някои европейски страни.

Google води особено ожесточена война срещу блокирането на рекламите в YouTube, откъдето печели значителна част от парите си.. Напоследък тази война се води с променлив успех: YouTube намери начин да разпознава блокаторите на реклами и те отново се учат как да го заобикалят.

Може да се добави, че премахването на рекламите и всяка друга промяна на съдържанието в браузъра (компютъра) на потребителя е негово законно право. Изтеглената информация е изцяло на негово разположение и той може да прави с нея каквото пожелае. Грубо казано, промяната на всички битове в паметта на компютъра му е негова частна собственост.

Въпреки това технологичната конфронтация между блокерите и антиблокерите със сигурност ще продължи. На страната на първите ще бъде перцептивното разпознаване на рекламите въз основа на визуалното съдържание, а на страната на вторите можем да предположим злонамерен изкуствен интелект, който изкривява рекламите по такъв начин, че те са неразличими от оригиналното съдържание и не се разпознават от перцептивния разпознаващ модул

Някои потребители с блокери започнаха да изпитват различни проблеми с буферирането на видеоклиповете от април 2024 г. насам. Съвсем логично Google официално съобщи, че за да няма каквито и да е проблеми от подобен род се препоръчва използването на платената услуга YouTube Premium. Какви ще бъдат рекламите в абонамента Premium Lite тепърва предстои да видим.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !