Xiaomi запазва стабилно финансово представяне въпреки кризите

Стоян Ненов Последна промяна на 25 ноември 2022 в 17:22 848 0

Xiaomi HQ

Снимка Xiaomi

Xiaomi запазва стабилно финансово представяне въпреки кризите

Xiaomi обяви стабилни финансови резултати за третото тримесечие на годината. Компанията се похвали с приходи на стойност 9.83 млрд. долара, от които близо 300 млн. долара е нетната печалба, като това е след разходите, включително за умни електрически автомобили.

Китайският ИТ гигант изтъква, че „въпреки продължаващите световни маркоикономически насрещни ветрове“, тя успява да задържи стабилността на бизнеса си. Xiaomi коментира, че причината за това е следването на своите корпоративни стратегии. Конкретно е спомената стратегията Smartphone x AIoT. Компанията цитира и данните на анализаторите от Canalys, според които за третото тримесечие на 2022 г. Xiaomi запазва глобалната трета позиция по доставки на смартфони. Пазарният ѝ дял е 13.6%.

Голям разход за Xiaomi са инвестициите в проучвания и разработки. За дадения период компанията е увеличила инвестициите с 25.7% на годишна база и те достигат 600 млн. долара. Общо 48% от всички служители на Xiaomi вече се занимават с проучвания и разработки.

Мобилни, но стабилни

Xiaomi е най-известна с мобилните си устройства. Именно те показват голяма стабилност в сегашната ситуация, казва компанията. Тя е доставила 40.2 млн. смартфона през третото тримесечие, което е 2.8% ръст спрямо предишната четвърт. Xiaomi е в топ три по доставки на смартфони в 52 държави и региони и в топ 5 на 64 страни и региони.

Според Canalys Xiaomi е на второ място в Европа с пазарен дял от 23.3%. Това е ръст от 1.8% спрямо същия период година по-рано. Смартфоните на компанията са на второ място в Близкия Изток със 17.6% дял и на трето място в Латинска Америка и в Африка, съответно с дял от 15% и 6%.

Самата Xiaomi казва, че към септември 2022 г. има 564 млн. активни месечни потребители на MIUI. Това е допълнителният интерфейс, който Xiaomi инсталира на своите смартфони. Само през третата четвърт на годината компанията е увеличила тази база със 17 млн. потребители.

Премиум продукти и умни домове

Xiaomi посочва, че ще обръща по-голямо внимание на разработката на нови продукти и услуги, включително и с фокус към премиум предложенията. Тя казва, че е увеличила средната продажна цена на смартфоните си с 9% на годишна база, като има и ръст на интереса към малко по-скъпите модели в рамките на Китай. Компанията открива и връзка между притежателите на премиум устройствата Xiaomi Buds 4 Pro и Xiaomi Watch S1Pro, които в над 50% от случаите са използвани от притежатели на премиум смартфони на компанията.

Друг важен фокус за Xiaomi са умните домове. Приходите в този сегмент са с над 70% повече. Отчита се и значително увеличаване на потребителската база и по-голямо разнообразие на продукти и „изживявания в множество сценарии“.

Към 30-ти септември т.г. Xiaomi отчита 558.3 млн. свързани IoT устройства към платформата си AIoT. 10.9 млн. потребители на Xiaomi имат повече от 5 IoT устройства на компанията. Общо 72.4 млн. души използват и приложението Mi Home поне веднъж месечно, което е ръст от 20.9%. А услугата AI Assistant на Xiaomi Има 114.6 млн. активни потребители.

Компанията ще продължи да развива IoT устройствата си в най-различни категории. Тя казва, че сегментът на умни големи домашни електроуреди, включително хладилници, климатици и перални, има над 70% ръст на приходите.

Xiaomi не дава конкретни прогнози за следващия отчетен период. Компанията казва, че ще продължи да надгражда бизнес модела си и очаква да „навигира флуктуациите на икономическия цикъл и да оформи нов цикъл на растеж“.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !