X въвежда две нива на абонамент за услугата

Стоян Ненов Последна промяна на 23 октомври 2023 в 13:42 770 0

X Premium

Снимка X/Twitter

X въвежда две нива на абонамент за услугата

Х, бившият Twitter, ще въведе две нива на абонамент. Това обяви самият собственик на социалната мрежа – Илон Мъск, цитиран от CNBC. В момента X предлага само един вид абонамент. С него потребителят получава достъп до допълнителни функции в платформата, както и маркер за потвърден профил. Освен това се премахват всички реклами.

Х планира да промени структурата на абонаменти и да внесе две тарифи. Едната ще е по-евтина и ще предлага всички функции на платформата, но няма да премахне рекламите. Другата ще е по-скъпа, отново с всички функции допълнителни услуги, но и няма да има реклами, казва Мъск.

И двете нива на абонамент ще са под услугата X Premium. В момента тя има само едно ниво, което струва 8 долара. За тези пари потребителите получават маркер за потвърден профил, по-голям брой символи, които могат да пишат в една публикация, възможност за редакция на вече публикуван пост и др.

Мъск не казва дали цената от 8 долара ще се запази и за кой от двата абонамента ще е тя. Не споменава и каква ще е сумата за другия план нито кога компанията ще започне да го предлага.

Миналата седмица X започна тестове на задължителен абонамент за всички нови регистрации. Засега тестовете са ограничени само в Нова Зеландия и Филипините. Те предвиждат новите профили да трябва да плащат 1 долар на година, за да могат да взаимодействат с другите публикации и да пускат свои постове. Ако не го направят, ще могат само да преглеждат публикациите на останалите, но без дори да могат да ги „харесат“ или препубликуват.

Мъск заяви, че платените профили са най-добрата превенция срещу регистрацията на голям брой ботове, които след това се използват за разпространение на фалшиви новини, подвеждаща информация и измами. Милиардерът не е коментирал дали възнамерява да направи мярката валидна за всички нови регистрации по света. Той подчерта, че хората, които вече имат регистрирани профили в Х, няма да бъдат заставяни да плащат този годишен абонамент. Разбира се, Мъск е известен с това, че постоянно променя мнението си, така че няма нищо гарантирано.

Освен това неговият стил на управление често изглежда хаотичен и на принципа „ако мине“. Той пое контрол над компанията преди точно година, като оттогава досега направи множество драстични промени. Голяма част от тях доведоха до драстичен отлив на рекламодатели. През юли т.г. Мъск обяви, че компанията е на загуба, защото има доста дългове, а приходите от реклами са паднали с близо 50%. Той обвинява някои неправителствени организации във водене на очернящи кампании срещу социалната мрежа и смята, че това е основната причина за спада на рекламите.

Същевременно Мъск иска да превърне Х в „приложение за всичко“, в което да се предлагат множество разнообразни услуги и система за разплащания. Всичко това все още се разработва и се очаква да навлиза постепенно през следващите месеци. То е част от стратегията на Мъск да започне да увеличава приходите на X и след време компанията отново да излезе на печалба.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !