Не минава много време преди да научим за нови данни за перипетите, през които преминава социалната мрежа X откакто стана собственост на Илон Мънс. Сега вътрешни документи сочат, че компании като Airbnb, Coca-Cola и Microsoft са спрели да рекламират в платформата, или възнамеряват да го направят, след подкрепата от Мъск на антисемитска конспиративна теория.
Така потенциалните загуби могат да достигнат 75 млн. долара до края на годината. Изглежда X има дори по-големи от смятаното досега, като припомняме, че редица големи рекламодатели, включително IBM, Apple и Disney още преди време спряха да рекламират там. Сега разкритите документи посочват над 200 рекламодатели, които също спират или обмислят подобен ход на рекламните си дейности.
Иначе в края на миналата седмица X обяви, че около 11 млн. долара са в риск от това да бъдат пропуснати. От компанията отбелязват, че има и завръщащи се рекламодатели и данните споделени от The New York Times са или стари или просто представляват оценка на възможните рискове. Иначе традиционно последното тримесечие е най-силно за приходите от реклама, включително за събития като Black Friday и Cyber Monday.
След придобиването на Twitter (след това преименувана на X) от Мъск някои компании спряха да рекламират. Това е така поради обвинения за увеличаването на нивата на реч на омразата, а всичко това е довело до спад от близо с 60% през настоящата година в САЩ. Актуалният Главен изпълнителен директор на X, Линда Якарино, води кампания за връшане на рекламодателите.
Новите документи обаче разкриват, че нещата не са по план и над 100 бранда изцяло са преустановили рекламирането, а още дузини са маркирани като в риска да направят това. Доста от тях са направили решение след 15 ноември когато Мъск привидно подкрепи конспиративна теория свързана с евреите. Алтернативните платформи за реклами, към които са се насочили клиентите включват LinkedIn и TikTok. Това е нормално като в днешно време има множество популярни социални мрежи.
Airbnb са преустановили реклами на стойност 1 млн. долара, а Uber за над 800 000 долара в САЩ. По отношение на Netflix стойността е близо 3 млн. долара. Потенциалната загуба на приходи от Microsoft е над 4 млн. долара. Въпросните компании не са отговорили на запитвания от The New York Times свързани с преустановяване на рекламите си. Иначе брандовете продължават да публикуват в платформата, но просто не рекламират.
Иначе вътрешно в X проблемите се отдават на доклад на групата Media Matters, който показва как реклами в X се появяват до публикации с нацистко съдържание.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари