След като Мъск купи Twitter, ролята на тази социална мрежа като източник на трафик към сайтовете на различните големи издания, както и количеството реферали, рязко са намалели. Трафикът на реферали на Twitter към 12-те най-големи уеб сайтове на известни издания през месец декември 2022 година е намалял средно с 12% в сравнение с предходния месец ноември. Информацията е на аналитичната компания Similarweb, която извършва непрекъснат денонощен мониторинг на интернет трафика. Редица популярни издания, включително The Washington Post, The Wall Street Journal, CNN, The New York Times, USA Today, the BBC и Yahoo имат спад в трафика на тези специални линкове в диапазона от 10% до 18% в края на месец декември миналата година.
Само две издания от представения от Similarweb списък - The New York Post и Fox News имат увеличение в трафика на рефералните линкове. Но от друга страна трафикът на уеб сайта на People е намлял с немалките 46%, съобщават Digiday.
Провайдърът Automattic от своя страна анализира случаен набор от 21 големи и малки издания и установи, че трафикът през Twitter на техните уеб сайтове е намалял средно с 13%. Данните са от цялото четвърто тримесечие на 2022 година и в тях е включен и трафика преди Мъск да купи и поеме управлението на Twitter, което стана в края на месец октомври.
Тод Блекмън, който ръководи партньорските отношения на Automattic с глобалните рекламни и маркетингови агенции изрази мнение, че спадът на този реферален трафик може да се дължи на редица най-различни фактори. Причината може да е в това, че изданията са намалили разходите за реклами в тази социална мрежа. А може би хората са започнали по-рядко да използват Twitter и това е довело до намаляване на туитовете с линкове към оригиналните новинарски статии.
Изглежда всички са на мнение, че намаляването на този трафик се дължи на премахването на функцията Twitter Moments, която даваше възможност на изданията да подготвят и наблегнат върху съдържанието за предстоящо голямо събитие – някоя ексклузивна новина, която трябва да бъде съобщена по специален начин. Без Twitter Moments на изданията се налага да публикуват повече промоционални, секси и пикантни туитове, които да накарат хората да четат техните статии, но това е на практика нищо в сравнение с предлаганите от Twitter Moments възможности.
Това не е всичко. Изданието The Information съобщи, че през последното четвърто тримесечие на 2022 година приходите на Twitter с паднали с цели 35% и са слезли доста по-надолу от пазарните прогнози, които бяха направени след като Мъск купи тази социална мрежа в края на месец октомври миналата година.
В сряда бе публикуваната информация, че приходите на Twitter са в размер на 1,025 милиарда долара, което е почти една трета от целите, които тази компания сама си постави.
И още, The Information цитира ръководителя по глобалните продажби на Twitter, според който платформата очаква 39% спад в приходите за първото тримесечие на тази година, като процентът е изчислен на годишна база.
Очевидно е, че рекламният бизнес и финансовите показатели на Twitter не са добри. Мъск самостоятелно създаде няколко компании, пазарната капитализация на които вече възлиза на стотици милиарди долари и сега всички се питат дали ще успее да направи печеливша и социалната мрежа Twitter.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари