От години инфлуенсърите използват социалната мрежа TikTok, за да сключват сделки с марки и да популяризират продуктите им срещу заплащане. Сега обаче компанията официално въвежда онлайн пазаруването. В опит да се възползва от популярността си платформата за видеоклипове пуска свой магазин за електронна търговия в САЩ, където има повече от 150 млн. потребители.
Като част от излизането на пазара приложението въвежда нови функции, сред които специален раздел за онлайн магазина на началния екран, реклами с възможност за пазаруване, както и нови партньорски програми за създателите на съдържание. Разделът на TikTok Shop на началния екран позволява на потребителите да търсят различни продукти, да го откриват чрез препоръки, както и да разглеждат предложенията в различните категории и да управляват поръчките си.
Освен "таб за магазина", в който фирмите могат да показват своите продукти и партньорски видеоклипове, TikTok Shop включва и собствено логистично звено, наречено "Fulfilled by TikTok", което ще улеснява съхранението и доставката за регистрираните търговци.
Социалната мрежа тества инициативата си за електронна търговия в САЩ от ноември миналата година. През последните няколко месеца компанията-майка ByteDance експериментира с различни формати на пазаруване на разнообразни пазари, сред които Великобритания и много страни от Югоизточна Азия.
Платформата отдавна си партнира със Shopify, за да предоставя решения за пазаруване на бизнеса. Тя също така предлага интеграция с партньори за електронна търговия като WooCommerce, Salesforce Commerce Cloud, BigCommerce и др.
TikTok съобщи за TechCrunch, че вече са регистрирани над 200 хил. търговци в онлайн магазина и повече от 100 хил. създатели в партньорската програма. В САЩ обаче компанията се сблъсква със силна конкуренция в сектора на електронната търговия от страна на Amazon и Shien, за която се съобщава, че планира IPO.
Освен това със стартирането на TikTok Shop на компанията се налага да събира повече информация за потребителите, включително техни финансови данни, начин на пазаруване и адреси. Това засилва вниманието на законодателите, някои от които вече призоваха за забрана на приложението.
В отговор TikTok бърза да уточни, че всички данни за потребителите на онлайн магазина се съхраняват в рамките на страната. Тяхното управление е поверено на USDS - отделно звено за управление на данните в САЩ.
TikTok не е единствената социална мрежа, което се насочва към електронната търговия. От години Meta се опитва да направи това с Facebook и Instagram. Pinterest също навлиза в сферата, предлагайки на своите потребители по-лесен и бърз начин да купят това, което разглеждат.
В момента TikTok Shop може да се използва от едва 40% от регистрираните в платформата. Функцията ще се разпространява постепенно и ще стане достъпна за всички потребители до началото на октомври.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари