Служителите на TikTok в САЩ изразиха разочарование и тревога през изминалата седмица, след като компанията внедри инструмент за мониторинг на присъствието в офиса и заплаши с дисциплинарни наказания за неспазване на новите изисквания за присъствие в офиса, което представлява твърде необичаен опит да накара служителите да се върнат в офиса с помощта на персонализирана технология за събиране на данни.
Служителите на TikTok, която е собственост на китайската компания ByteDance, получиха известия за новия инструмент - приложението MyRTO. Според имейлите и скрийншотите, споделени с New York Times, приложението, което е интегрирано във фирмения вътрешен софтуер, следи за движението на баджовете и иска от служителите да обяснят отсъствията - дните, в които е трябвало да бъдат в офиса.
Информационното табло с данните е видимо за служителите, техните ръководители и служителите от отдел "Човешки ресурси".TikTok изисква от много от своите около 7000 служители на територията на САЩ да работят в офисите минимум три пъти седмично считано от месец октомври. От някои екипи се очаква да бъдат в офиса пет дни в седмицата. На служителите е казано, че "всяко умишлено и последователно пренебрегване на това изискване може да доведе до дисциплинарни мерки" и може да "повлияе на оценката на работата".
Според интервютата с редица служители, които пожелаха да говорят само анонимно, служителите на TikTok са били изненадани от дисциплиниращия тон на съобщенията и появата на таблото MyRTO, което служи като напомняне, че компанията ежедневно следи местонахождението им.
Зак Дън, експерт по хибридната работа и основател на компанията за управление на хибридни системи Robin, заяви, че е "изключително рядко" компаниите да следят толкова отблизо носенето на баджовете и да заплашват с дисциплинарни мерки за неприсъствие.
Джоди Сет, говорител на TikTok, заяви, че инструментът е предназначен да помогне за определянето на очакванията за присъствието в офиса.
"Крайната цел на MyRTO е да осигури по-голяма яснота и повече информация, както за служителите, така и за ръководителите, относно очакванията им за присъствието на работното място и в графиците на офиса, като идеята е да се постигнат по-прозрачни комуникации", каза г-жа Сет.
TikTok има служители в редица американски градове, включително в Лос Анджелис, Вашингтон и Ню Йорк. Компанията се разрасна значително по време на пандемията, но сега изпитва затруднения да събере в офисите си своите отдалечени служители.
Зак Дън каза още, че отношението на TikTok към работата на място може да е повлияно от ръководството на TikTok и ByteDance в чужбина, където темповете на работа са съвсем други.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари