Световните доставки на смартфони за първото тримесечие на годината отчитат значителен ръст, съобщават анализаторите от IDC. Традиционно първите три месеца на всяка година са най-слабият период, след активните продажби и доставки в четвъртото тримесечие.
Въпреки това обаче доставките на смартфони отчитат солиден ръст от 7.8% на годишна база. Доставени са общо 289.4 млн. смартфона, което е чудесен признак за начало на възстановяване на пазара.
Въпреки това анализаторите все още не бързат да обявяват, че най-трудното е свършило. Те припомнят, че макроикономическите предизвикателства остават фактор на много пазари. Добрата новина е, че това е трето поредно тримесечие на ръст на доставките и е показател, че засега въпросните предизвикателства са преодолими от пазара.
„Какво се очакваше, възстановяването на пазара върви добре и оптимизмът бавно се натрупва сред водещите брандове. Apple успя да стигне първото място в края на 2023 г., но Samsung успешно се завърна като лидер при доставките на смартфони през първото тримесечие на новата година“, коментира Раян Рейт, вицепрезидент на IDC и ръководител на отдела за анализиране на световния пазар на устройства за крайни потребители.
IDC очаква двете компании да задържат лидерството, особено в скъпия ценови сегмент. Анализаторите обаче прогнозират, че Xiaomi, Transsion, OPPO/OnePlus и засилват своите позиции в ниския и средния клас и имат амбицията да увеличат пазарния си дял. Също така и Huawei се радва на възраждане на интереса към своите смартфони в Китай и околните страни. Това поставя компанията в добра позиция също да се опита да започне да увеличава присъствието си и на глобалната сцена.
„Пазарът на смартфони излиза от турбуленцията от последните две години променен и по-силен. Продължаваме да виждаме ръст в търсенето на стойност и средната продажна цена се покачва, тъй като повече хора избират по-скъпи модели, защото знаят, че ще задържат устройството си по-дълго време. Освен това има и промяна на властта сред петте най-големи компании, като битката между тях ще продължи и те адаптират стратегиите си към новите условия“, коментира Набила Попар, директор на екипа за проучвания IDC Worldwide Tracker.
Transsion е компанията, която отчита най-голям ръст на доставките си – 84.9%. На второ място е Xiaomi 33.8% скок на доставките. Най-голям спад пък отчита Apple – 9.6%, следвана от Oppo с 8.5% понижение. Samsung запазва почти непроменени доставки с лек спад от 0.7%. Това е достатъчно за компанията да си върне първото място със солидни 10 млн. устройства повече от Apple и 3.5% по-висок пазарен дял – 20.8%.
Samsung е и единственият производител с пазарен дял над 20%. Миналата година и Apple имаше над 20%. Това показва, че преразпределението на пазара набира сила и интересът на потребителите се разпростира между все повече компании в търсене на най-добрата оферта, като същевременно лоялността към конкретен бранд намалява.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари