Стрийминг гигантът Spotify обяви ръст на платените си абонати при обявяването на своите финансови резултати за последното тримесечие на миналата година. Публикуваните данни надминават очакванията на анализаторите по отношение на приходите на компанията и показват силен ръст на потребителите.
Добрата новина
Според обявените отчети, броят на платените абонати на Spotify се е увеличил до 205 млн. към 31 декември, което я прави първата стрийминг услуга, преминаваща границата от 200 млн. платени клиенти.
Само за последните три месеца на 2022 г. новите абонати на платформата са общо 10 милиона. За текущото тримесечие се очаква броят на абонатите да се увеличи с около 2 милиона, а потребителите да достигнат общо 500 милиона.
Базираната в Стокхолм компания обяви и 18% увеличение на приходите си на годишна база до около 3,17 млрд. евро (3,43 млрд. долара). Приходите от реклама са нараснали с 14% до 449 млн. евро.
Лошите новини
През последното тримесечие Spotify отчете оперативна загуба от 231 млн. евро (около 250 млн. долара). Това не е голямо отклонение от предишното представяне на компанията, като се има предвид, че тя е склонна да дава приоритет на растежа пред реализирането на печалба на тримесечна база.
Разширяването на платформата в сферата на подкастите и аудиокнигите, доведе до нови разходи за реклама и наемането на нови служители. Както и до загуба от 39 млн. евро през 2021 г. до 270 млн. евро през 2022 г.
Припомняме, че по-рано този месец Spotify обяви плановете си за съкращение на 6% от глобалната си работна сила, борейки се с трудната икономическа среда, която накара потребителите и рекламодателите да ограничат разходите си. Съкращенията засегнаха около 600 служители на платформата, която се разрасна твърде бързо по време на пандемията и имаше 10 151 служители.
Подобно на други технологични компании, изправени пред същия икономически спад, последното съобщение за печалбите на Spotify предполага, че финансовото им състояние не се е влошило значително през последните месеци. Според анализатори, мотивите зад тези съкращения в индустрията може да са повече свързани с инвеститорите, отколкото с чистата доходност.
Прогнозите
Ръководството на платформата прогнозира, че ще премине границата от половин милиард потребители до март и ще увеличи премиум абонатите до 207 млн. Целта за тази година е намаляване на оперативните загуби, а за следващите няколко години - да достигне 1 млрд. потребители до 2030 г.
Spotify е една от най-големите услуги за стрийминг на музика в света. Последните данни, събрани от Music Ally, показват, че конкурентната Apple Music има около 60 млн. платени абонати към 2019 г., а Amazon Music - 55 млн. през 2020 г.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари