Българското дружество “Сирма Груп Холдинг” се нарежда на осмо място по приходи сред технологичните компании в страната и расте с над 25% до 81.1 млн. лева. Това става ясно от класацията Топ 100 Технологични компании, която е част от класацията на Капитал “К100: Най-големите компании в България”. “Сирма Груп Холдинг” е и най-високо поставената изцяло българска фирма.
Това е сериозен резултат на групово ниво, като всички дъщерни компании в структурата на „Сирма“ отчитат забележителни ръстове за 2022 година. Годината започна със сериозни предизвикателствата пред ИТ сектора в световен мащаб, много глобални компании извършиха съкращения на персонал, отчита се забавяне в реализацията на мащабни ИТ проекти. Въпреки глобалните тенденции, българският ИТ сектор отчита за поредна година забележителен ръст и все още има огромен неразкрит потенциал, който предстои да се реализира. „Сирма“ става и все по-привлекателно работно място за българските ИТ специалисти, което освен добрите условия за работа в него, се дължи и на множеството интересни международни проекти, включително за знакови чуждестранни компании, културни институции и научни организации.
“През 2022 г. реализирахме ръст от над 25%, което е голям успех за “Сирма”. Годината беше много силна (възстановяване на бизнеса след COVID), спечелихме много нови клиенти, влязохме в нови пазари. През 2022 и началото на 2023, финализирахме сделката за продажбата на “Сирма АИ” (Онтотекст). Придобихме и остатъчния дял от „Сайънт“ АД, който вече е 100% собственост на Сирма. „Сайънт“ реализира страхотни резултати през 2022 г. и задържа темпа си на растеж и през 2023 година.
Към Сирма се присъединиха 140 прекрасни специалисти, бизнес със световни компании и отлично позициониране в двете стратегически вертикали – хотелиерство и транспорт и логистика. След тези сделки може да кажем, че се променяме като сървис-ориентирана група.”, сподели Цветан Алексиев, главен изпълнителен директор на “Сирма Груп Холдинг”. Той допълва, че през 2023 г. компанията планира отново да постигне ръст в приходите, като стратегията на холдинга включва органичен и неорганичен (чрез придобивания) растеж.
“В момента сме много внимателни при подбора на компании, защото много от фирмите, които се продават изпитват трудности поради свиването на ИТ пазара. Това, което търсим, са компании, които не са микро, които имат интересни клиенти и са запазили продажбите си и естествено реализират печалба. Търсим синергии в стратегическите ни вертикали, както и технологична съвместимост. Да, такива компании са по-скъпи, но това е нашата стратегия” – посочва още Цветан Алексиев.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари