
Очакванията на ИТ индустрията, че новият американски президент Доналд Тръмп ще намали регулаторния натиск върху нея изглежда не се реализират. След като институциите не отстъпиха в делата си срещу Google и заведоха иск и срещу Meta, сега към клуба на съдените се присъединява и Uber, съобщава CNBC.
Делото е заведено на 21 април т.г. от американската Федерална комисия по търговия (FTC). То е с обвинение, че Uber извършва нелоялни и подвеждащи търговски практики. Конкретно проблемът е, че потребителите остават подведени за това как да се абонират и съответно как да спрат абонамента за услугата Uber One.
Според FTC, Uber е нарушила закона, като подава подвеждаща информация за услугата, не предоставя лесен начин за прекратяването на абонамента и таксува потребителите без тяхното съгласие. „Американците са уморени от това да бъдат регистрирани за неискани от тях абонаменти, които изглеждат невъзможни за отмяна. FTC на Тръмп-Ванс ще се бори от името на американските граждани“, казва председателят на комисията Андрю Фъргюсън.
Смята се, че Uber и изпълнителният директор на компанията Дара Хосровшахи са дарили по 1 млн. долара за инагурационния фонд на Тръмп, както направиха и много от другите ИТ гиганти и лидери. Това беше тълкувано като опит от тяхна страна да се сближат с новата администрация и да намалят регулаторния натиск върху тях, който започна още от първия мандат на Тръмп и продължи и по времето на Джо Байдън.
„Политиката за регистрация и прекратяване на абонамента за Uber One е ясна и семпла, като следва буквата и духа на закона. Uber не регистрира и не таксува потребителите без тяхното съгласие. Прекратяването на абонамента може да стане по всяко време в самото приложение и за повечето хора отнема не повече от 20 секунди“, казва Нова Едуардсън, говорител на Uber. Той допълва, че компанията „разочарована“ от заведено дело, но и е уверена, че ще го спечели.
Uber One е услуга, която компанията пусна през 2021 г. и струва 9,99 долара на месец. В замяна потребителите поучават допълнителни отстъпки от таксите за заявка на кола, доставка на продукти и др. Според FTC Uber твърди, че потребителят може да спести по 25 долара на месец чрез Uber One, но не включва цената на абонамента в тази сметка.
И обвинява компанията, че таксува потребителите преди датата на падежа и затруднява прекратяването на абонамента, включително пренасочвайки клиентите към връзка със служител без да дава начин за контакт. FTC цитира и жалби на потребители, които твърдят, че Uber ги е таксувал за още един месец след като са прекратили абонамента си. Uber отрича тези обвинения.
Позицията на Фъргюсън от миналия месец изглежда ще бъде реализирана. Тогава той обяви, че ИТ гигантите са „един от основните приоритети на FTC на Тръмп-Ванс“ и една от причините да бъде назначен от президента е именно да продължи строгата регулация на сектора.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари