Продажбите на смартфони в Европа продължават да падат

Юлиян Арнаудов Последна промяна на 01 декември 2023 в 09:57 1723 0

Samsung Store

Снимка Samsung/The Mall

Samsung продължава да е лидер по продажби на смартфони в Европа

Продажбите на смартфони в Европа спадат с 11% на годишна база през лятото на 2023 г. Те са на най-ниските си нива от 2011 г. насам. Ситуацията е по-зле в Източна Европа, където понижението е с 15%, заради продължаващите икономически и геополитически проблеми в региона. Спадът в Западна Европа е по-умерен с 8% през третото тримесечие на годината, спрямо 14% през предходното. Това показват данните на консултантската фирма Counterpoint Research.

Въпреки лошата новина за целия пазар на Стария континент, някои марки се представят доста добре и успяват да се закрепят на него. Говорим най-вече за китайски марки. Honor е добре позната на българския пазар, като тя беше част от Huawei, но преди няколко години се отдели в самостоятелна компания. Нейното представяне е доста силно, най-вече в Западна Европа. Като тя заема пето място по обеми на смартфон доставките в региона.

Другото ново явление е китайската Transsion, която стои зад марките Tecno и Infinix. Първата марка започна да навлиза силно в Източна Европа като цяло, докато втората се забелязва основно в Русия.

Лидерите сред смартфон продажбите в Европа остават същите. На първо място по доставки е Samsung с 32% пазарен дял, но и спад от 15% на годишна база. Apple е втори с 24% и понижение на годишна база от 3%. Технологичният гигант обаче се очаква да засили представянето си през настоящето тримесечие, покрай коледните празници и пуснатия в продажба в края на септември iPhone 15.

Трети е Xiaomi с 22% дял, но и спад от 13%. Китайската компания обаче запазва лидерската си позиция в Източна Европа, където държи 35% от пазара. Следва Realme, които отговарят за 4% от продажбите на целия Стар континент, но отчитат значителен спад от 30%. Тяхното място е заплашено от Honor, които са единственият производител от челната петица с ръст през третото тримесечие от 8% на годишна база и вече съставляват 3% от пазара.

Oppo, които стоят зад бранда OnePlus са втората компания с големи затруднения на Стария континент. Те отчитат 27% спад на продажбите, които все повече се ограничават само до Източна Европа.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !