Пазарът на таблети стагнира през 2022 г., срив при Chromebook устройствата

Павлин Луканов Последна промяна на 06 февруари 2023 в 13:47 769 0

tablets

Снимка Pixabay

Доставките на таблети без движение през 2022 г., срив при Chromebook устройствата

Данните за миналата година изобщо не са розови по отношение на доставките на някои видове потребителска електроника. Това е в сила както за пазара на смартфоните, така и за този на преносимите компютри. Сега разполагаме и с данните за таблетите и Chromebook устройства за последното тримесечие, а и цялата 2022 г.

Според анализа на IDC през последното тримесечие на годината доставките на таблети достигат 45.7 млн. броя, което представлява застой с минимален ръст от 0.3%. За цялата 2022 г. обаче се отбелязва 3.3% спад, с което приключва и периода на растеж подтикнат от пандемията. Междувременно доставките на Chromebook устройства спадат с 24.3% през последното тримесечие до 3.6 млн. броя, а за цялата година с впечатляващите 48%.

Apple и Samsung продължават да са основните двигатели при таблетите, като компанията от Купертионо е лидер и дори бележи значителен ръст. Нейните доставки за последното тримесечие са 22.5 млн. броя с дял 49.2% и ръст на годишна база 28.8%. За цялата година компанията е доставила 61.8 млн. устройства при дял 38% и ръст 7%. Apple има няколко нови продукта в края на годината с 11" и 12.9" iPad Pro, както и 10.9" iPad.

Samsung също се справя добре в последното тримесечие със 7.7 млн. доставки, дял 16.8% и ръст 7.1%. За цялата година компанията има 30.3 млн. доставки, дял 18.6% и спад 0.8%. Третата позиция е за Amazon, която обаче бележи доста слаб край на годината с 2.5 млн. доставки, дял 5.4% и спад с цели 31.1%. През цялата 2022 г. компанията е доставила 16 млн. бройки при дял 9.8% и спад 0.7%.

Lenovo и Huawei си споделят четвъртото място през последното тримесечие на миналата година. Двете компании са с по 2.3 млн. доставки, дял 5.1% и спад от съответно 49.9% и 8.6%. Huawei се справя добре на домашния си пазар, като именно това ѝ позволява да се задържи сред топ 5 на фона на множеството ограничения, които търпи. За цялата година Lenovo e на четвърто място с 11.6 млн. доставки, дял 7.1% и спад 34.6%. Huawei е с 9.1 млн. доставки, дял 5.6% и спад от 7%.

Chromebook преносимите компютри традиционно не са особено популярни у нас, но пък намират място в САЩ. Това са достъпни лаптопи с Chrome OS, които са насочени основно за образователни цели. Както вече стана дума, през 2022 г. този сегмент страда значително, като са отбелязани 19.2 млн. доставки, което е с 48% по-малко от 2021 г. при 36.9 млн. доставени такива устройства.

Първи сред доставчиците за цялата 2022 г. е Acer, които имат 4.2 млн. доставени устройства, дял 22% и спад на годишна база 33.8%. След това се нарежда Dell с 4.1 млн. доставки, дял 21.3% и спад 24.3%. В челната тройка е и Lenovo с доставени 3.7 млн. устройства, дял 19.5% и спад 54.4%. Класацията довършват HP и ASUS със съответно 3.5 и 1.3 млн. доставки, дял 18.4% и 6.8%, както и спад 65.6% и 20.9%.

Предстои да видим какво ще донесе 2023 г. за тези два сегмента, но едва ли Chromebook секторът ще се възстанови. По-интересна ще е ситуацията при таблетите, но и там е възможно да има застой или пък лек ръст на фона на слабата изминала година.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !