Най-новите данни на компанията за пазарни анализи Counterpoint Research сочат интересно движение при продажбите на смартфони през изминалата 2022 г. На фона на 12% спад в продажбите като цяло на годишна база, при премиум моделите с цена над 600 долара (на едро) се забелязва ръст, макар и от 1%. Така този сегмент вече представлява 55% от общите приходи, което се случва за първи път.
Премиум сегментът традиционно се представя по-добре, като постига и над една пета от общите продажби. Има няколко причини за този растеж, като една от тях е, че потребителите с по-високи доходи са по-малко засегнати от лошите икономически условя, от тези с по-ниски приходи. Освен това смартфоните заемат все по-централна роля в живота и хората са готови да плащат повече и да ги задържат за по-дълъг период. През 2022 г. се отчита и най-голям ръст на устройствата с цена над 1000 долара, 38% на годишна база.
Също така търсенето в премиум сегмента е подсилено от тенденцията за замяна на премиум модел със следващо негово поколение. Това се наблюдава не само в Северна Америка, но и в развиващите си икономики. Що се отнася до отделните брандове, Apple бележи ръст в премиум сегмента от 6% и държи три четвърти от общия дял продажби. Ръстът на компанията е ограничен заради проблемите с доставките на двата нови Pro модела в края на годината.
На следващата позиция е Samsung, която е на другия полюс с 5% спад, като компанията отбелязва успех при сгъваемите модели. Третата позиция е за Huawei, но компанията отчита значителен спад от над 40%. HONOR постига огромен ръст, но до дял от едва 1%, като компанията идва от ниска база, но разширява серията си премиум модели Magic, като през настоящата година се планира и разширяване извън Китай. Сред топ доставчиците са още Xiaomi и Google, които също са с по 1% дял.
Що се отнася до разпределението по платформи, Android продължава до отстъпва позиции пред iOS в този премиум сегмент. iOS държи три четвърти от всички продажби, като ръстът на Apple идва от обновленията, които предприемат потребителите. Екосистемата на Apple традиционно се радва на лоялна база потребители. Освен това смартфоните се считат и за престижна покупка в развиващите се икономики. Очакванията на анализаторите са, че Android може да постигне ръст през настоящата година. Това се отдава на появата на нови смартфони със сгъваеми екрани, които са в премиум класа.
Доста вероятно е и през 2023 г. да бъде отчетен ръст на премиум сегмента, като по-заможните потребители отново няма да пестят при покупка на смартфони. Предстои да видим дали при останалите сегменти ще продължи спадът или може да има стабилизиране на пазара и дори ръст. До голяма степен това зависи от основни пазари като Индия и Китай на фона на до голяма степен наситените пазари в Европа и Северна Америка. Едва ли обаче ще има разместване в премиум сегмента по отношение на Apple, която най-вероятно само ще продължи да разширява дела си. Все пак и тук може би ще има пик в доставките, но той едва ли е много близо.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари