Компанията за пазарни анализи Canalys сподели данните от проучването си на пазара на персонални безжични звукови продукти през второто тримесечие на годината. Благодарение на това научаваме, че в сектора се отбелязва ръст от 10.6% на годишна база до 106 млн. доставки. Основните двигатели на растеж са сегментите на напълно безжичните слушалки (TWS) и безжични слушалки с лента на главата, с доставки от съответно 77 млн. и 15 млн. броя.
Така TWS сегментът държи 72.6% от целия пазар на персонални звукови продукти, като ръстът тук е 12.6%. Това се постига чрез навлизане на някои от водещите производители в ценовия сегмент под 50 долара (88 лв.), като той вече отговаря за над 50% от пазара през тримесечието.
Анализаторите отчитат, че компаниите активно въвеждат нови функционалности, с които да изпъкнат пред засилената конкуренция. Като примери се дават Huawei Lipstick 2, които имат дизайн доближаващ ги до визията на червило, както и JBL, които добавят дисплей в кейса. От друга страна има и интеграция на решения с изкуствен интелект, включително от Nothing и iFlytek. Все още обаче е рано да видим много разширени такива възможности.
Дизайнът с отворена форма се очертава като сегмент за растеж през това тримесечие както за категориите TWS, така и за безжичните слушалки. Компаниите успяват да развият този сегмент въпреки технологичните ограничения. Все повече производители се очаква да имат такива модели през идните 12 месеца.
QCY, Baseus и Anker реализират значително навлизане на международния пазар с предложения в ценовия диапазон между 50 и 100 долара. Така те успяват да променят статуквото, достигайки до потребителите и през традиционните търговски канали. От друга страна установените доставчици, включително Bose и Sony доминират премиум сегмента.
Какво обаче е количественото разпределение сред компаниите? Лидер е Apple, която има 18 млн. доставки с пазарен дял 17.1%, но и спад от 3% на годишна база. В челната тройка са още Samsung с 8.1 млн. доставки и дял 7.6%, както и boAt с 6.7 млн. доставки и дял 6.3%. След това се нареждат Xiaomi и Sony със съответно 5.2 и 4 млн. доставки. Заслужава си да отбележим, че от тази петица само Xiaomi бележи ръст и то доста голям, 40%.
Ако гледаме конкретно пазара на TWS модели, тук отново начело са Apple и Samsung с 16.8 и 6 млн. доставки. След тях се нареждат Xiaomi (5 млн.), boAt (4.7 млн.) и Huawei (3.7 млн.). Впечатляващ ръст тук имат Xiaomi с 42.5% и Huawei с 59.5%.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари