Пазарът на безжични слушалки със стабилен ръст през второто тримесечие

Павлин Луканов Последна промяна на 21 август 2024 в 16:52 1034 0

Пазарът на безжични слушалки със стабилен ръст през второто тримесечие

Снимка Tirachard Kumtanom/Pexels

Пазарът на безжични слушалки със стабилен ръст през второто тримесечие

Компанията за пазарни анализи Canalys сподели данните от проучването си на пазара на персонални безжични звукови продукти през второто тримесечие на годината. Благодарение на това научаваме, че в сектора се отбелязва ръст от 10.6% на годишна база до 106 млн. доставки. Основните двигатели на растеж са сегментите на напълно безжичните слушалки (TWS) и безжични слушалки с лента на главата, с доставки от съответно 77 млн. и 15 млн. броя.

Така TWS сегментът държи 72.6% от целия пазар на персонални звукови продукти, като ръстът тук е 12.6%. Това се постига чрез навлизане на някои от водещите производители в ценовия сегмент под 50 долара (88 лв.), като той вече отговаря за над 50% от пазара през тримесечието.

Анализаторите отчитат, че компаниите активно въвеждат нови функционалности, с които да изпъкнат пред засилената конкуренция. Като примери се дават Huawei Lipstick 2, които имат дизайн доближаващ ги до визията на червило, както и JBL, които добавят дисплей в кейса. От друга страна има и интеграция на решения с изкуствен интелект, включително от Nothing и iFlytek. Все още обаче е рано да видим много разширени такива възможности.

Дизайнът с отворена форма се очертава като сегмент за растеж през това тримесечие както за категориите TWS, така и за безжичните слушалки. Компаниите успяват да развият този сегмент въпреки технологичните ограничения. Все повече производители се очаква да имат такива модели през идните 12 месеца.

QCY, Baseus и Anker реализират значително навлизане на международния пазар с предложения в ценовия диапазон между 50 и 100 долара. Така те успяват да променят статуквото, достигайки до потребителите и през традиционните търговски канали. От друга страна установените доставчици, включително Bose и Sony доминират премиум сегмента.

Какво обаче е количественото разпределение сред компаниите? Лидер е Apple, която има 18 млн. доставки с пазарен дял 17.1%, но и спад от 3% на годишна база. В челната тройка са още Samsung с 8.1 млн. доставки и дял 7.6%, както и boAt с 6.7 млн. доставки и дял 6.3%. След това се нареждат Xiaomi и Sony със съответно 5.2 и 4 млн. доставки. Заслужава си да отбележим, че от тази петица само Xiaomi бележи ръст и то доста голям, 40%.

Ако гледаме конкретно пазара на TWS модели, тук отново начело са Apple и Samsung с 16.8 и 6 млн. доставки. След тях се нареждат Xiaomi (5 млн.), boAt (4.7 млн.) и Huawei (3.7 млн.). Впечатляващ ръст тук имат Xiaomi с 42.5% и Huawei с 59.5%.

Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !