OpenAI разширява партньорството си с водещи медии в САЩ

Мария Иванова Последна промяна на 12 октомври 2024 в 20:48 299 0

OpenAI разширява партньорството си с водещи медии в САЩ

Снимка Pixabay

OpenAI разширява партньорството си с водещи медии в САЩ

Гигантът в областта на изкуствения интелект OpenAI обяви, че е сключил сделка за лицензиране на съдържание с американския издател Hearst. Като част от партньорството, съдържанието от над 60 издания, сред които списанията Cosmopolitan, Elle и Esquire, както и вестник San Francisco Chronicle, ще бъде включено в ChatGPT и останалите продукти на стартъпа за изкуствен интелект.

Съгласно постигнатото споразумение, медийното съдържание, използвано за отговори на запитвания в популярния чатбот, ще съдържа “подходящи цитати и директни връзки”. Според екипа на OpenAI, това ще осигури „прозрачност и лесен достъп до оригиналните“ източници.

“Включването на надеждното съдържание на Hearst в нашите продукти повишава способността ни да предоставяме интересна и надеждна информация на нашите потребители“ - посочва главният оперативен директор на OpenAI Брад Лайткап.

“Партньорството ще ни помогне да развием бъдещето на съдържанието на списанията“ - споделя от своя страна президентът на Hearst Magazines Деби Чиричела. “Това сътрудничество гарантира, че нашите висококачествени текстове и опит, културен и исторически контекст, както и авторство и достоверност, ще бъдат насърчавани с развитието на продуктите на OpenAI“ - допълва още тя.

Повече подробности, включително финансовите условия на споразумението, не се споделят. За разлика от партньорството, което OpenAI подписа с издателя Dotdash Meredith през май, сделката с Hearst не включва план за сътрудничество между двете фирми в областта на дигиталната реклама.

От началото на 2024 г. OpenAI е подписала лицензионни споразумения с емблематичния ежедневник The Financial Times и издателство Condé Nast, собственик на списания като Vogue, The New Yorker и Wired. Сред медийните организации, които са постигнали споразумения с OpenAI, е и германската компания Axel Springer, която притежава уебсайтовете Politico и Business Insider, новинарска агенция The Associated Press и други.

Не всички издатели обаче са склонни да работят с OpenAI. Срещу компанията са заведени съдебни дела от няколко притежатели на авторски права, които я обвиняват, че е присвоила съдържание без тяхното съгласие, за да обучава своята технология.

В края на миналата година вестник The New York Times заведе дело срещу OpenAI, твърдейки че негови статии са използвани в отговорите на ChatGPT. По-късно вестниците The Chicago Tribune и New York Daily News също заведоха свои искове.

Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !