Митата на Тръмп сериозно удариха китайските търговци в Amazon

Стефан Николов Последна промяна на 14 април 2025 в 12:52 216 0

Митата на Тръмп сериозно удариха китайските търговци в Amazon

Снимка Sagar Soneji/Pexels

Митата на Тръмп сериозно удариха китайските търговци в Amazon

Въпреки че президентът Тръмп въведе 90-дневна пауза за своите най-нови мита, Китай беше засегнат допълнително и много по-тежко, след като митата върху стоките, които изнася за САЩ, достигнаха 125%. Очаква се това да окаже значително въздействие върху китайските технологични компании, които продават своите продукти в Amazon, като ги принуди или да повишат цените си за американските потребители, или изцяло да напуснат пазара.

След като Тръмп повиши митата върху китайския внос до 125% от досегашните 104%, Уан Син, ръководител на Асоциацията за трансгранична електронна търговия в Шънджън, която обединява повече от 3000 продавачи в Amazon, заяви пред Ройтерс, че митата не са само данъчен проблем, а претоварват цялата структура на разходите.

Тя предупреди, че за повечето китайски търговци и продавачи ще бъде много трудно да оцелеят на американския пазар. Единствените възможности са да повишат цените в страната или да напуснат, за да търсят и намерят нови по-изгодни пазари.
Петима базирани в Шънджън дистрибутори на Amazon, които разговаряха с изданието, се съгласиха с оценката на Уанг. Трима от тях заявиха, че ще повишат цените на износа си за САЩ, а двама заявиха, че планират да напуснат изцяло този пазар.

Един от търговците заяви, че е повишил цените в САЩ с до 30%. Той също така планира да намали нивата на складовите си наличности и да намали разходите си за такси за реклама в Amazon, които някога достигат 40% от приходите му в САЩ.
„Трябва да намалим инвестициите и да насочим повече ресурси към региони като Европа, Канада, Мексико и останалата част от света“, каза той.

Друг дистрибутор заяви, че запазването на маржовете му може да изисква цените на по-скъпите продукти да бъдат увеличени с 50%.
Повече от половината от продавачите в платформата на Amazon са със седалища в Китай, като над 100 000 от тях са регистрирани в Шънджън, наричан още Силициевата долина на Китай. Според оценките те генерират годишни приходи от 35,3 млрд. долара.

По данни на Държавния съвет на Китай вносът и износът на страната, включващ трансгранична електронна търговия, е на стойност 358 млрд. долара през миналата година. Уан също така предупреди, че митата могат да доведат до бързо нарастване на нивото на безработица в Китай.

Действията на Тръмп засягат не само китайските дистрибутори в Amazon. Популярните платформи Shein и Temu, известни с това, че продават почти всичко на ниски цени, ще усетят влиянието на освобождаването „de minimis“, което приключва в полунощ на 1 май.
Освобождаването de minimis разрешава вноса на стоки на стойност под 800 щатски долара, без да се налагат допълнителни мита. След изтичането му тези пратки, изпратени чрез международната пощенска мрежа, ще бъдат облагани с мито в размер на 90% от стойността им или 75 долара (което ще нарасне на 150 долара след 1 юни) за всеки артикул.

Някои конкурентни американски компании приветстваха края на de minimis. Компанията Forever 21, която прекратява дейността си в САЩ, обясни упадъка си с това, че компаниите използват освобождаването от мито на евтиния китайски внос, за да получат ценово предимство.

    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    Няма коментари към тази новина !