В края на миналата година Илон Мъск запита директно в Twitter дали трябва да се оттегли като главен изпълнителен директор на купената от него за 44 млрд. долара социална мрежа. Над 17 милиона души изразиха мнението си, като 57,5 % гласуваха с „да“.
В началото на февруари тази година Мъск официално обяви, че Twitter е спасен от фалита и постепенно ще излезе на печалба. Той каза това, след като Twitter наред с всичко друго успя да изплати и първата вноска по заема от 12,5 млрд. долара, който Илон Мъск бе забавил в рамките на подготовката на сделката за закупуване на компанията през месец октомври. Група кредитори, представлявани от големи банки, бяха изправени пред ситуация, в която дълговете не можеха да бъдат навреме платени и трябваше да бъдат оставени в счетоводните им книги. Започването на плащанията по кредитите на Twitter повиши доверието на инвеститорите в способността на компанията да избегне фалита в краткосрочен, а и в по-дългосрочен план.
Тогава Мъск потвърди, че ще се съобрази с анкетата в Twitter относно неговото изтегляне като главен изпълнителен директор на компанията. Той каза, че вече няма нужда от неговата директна намеса в работата на тази компания и може да започне да отделя повече внимание на другите си две големи компании – Tesla и SpaceX. Между другото, Мъск постъпи по подобен начин със своята космическа компания SpaceX, след като назначи за неин президент гениалната Гуен Шотуел. По всичко личи, че Twitter също ще бъде ръководен от доказала себе си бизнес дама, която има необходимите качества.
Изданието The Verge съобщи, че това ще бъде Линда Якарино, която понастоящем отговаря за глобалния рекламен бизнес на американския медиен гигант NBCUniversal и според тази информация тя желае да ръководи Twitter. По всичко личи, че Якарино е много подходяща за този пост, понеже в момента е председател на отдела за глобална реклама и партньорства в NBCU, работи в NBCU повече от десетилетие и е застъпник в индустрията за намиране на по-добри начини за измерване на ефективността на рекламата. Като ръководител на рекламните продажби на NBCU тя има ключова роля за стартирането на поддържаната от реклами стрийминг услуга Peacock на компанията.
Но Мъск засега не съобщава никакви имена и само каза, че неговият "мистериозен" главен изпълнителен директор на Twitter ще бъде назначен от него след около 6 седмици.
Основната задача на Яракино ще бъде да привлече обратно рекламодателите, които осигуряват по-голямата част от приходите на Twitter. През 2021 година рекламите генерираха около 90% от приходите на компанията. През декември приходите и нетната печалба на Twitter спаднаха с около 40%, пресметнато на годишна база.
Сега рекламодателите започнаха да се завръщат, но твърде бавно. Якарино, която контролира около 13 млрд. долара годишни приходи от реклама, е известна с тесните си отношения с търговците и рекламните агенции. Тя е популярна преди всичко с много твърдата си тактика за водене на преговори и по-всичко личи, че е най-подходящия човек за поста CEO на Twitter.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари