Марк Зукърбърг обяви война на рекламната индустрия

Стефан Николов Последна промяна на 06 май 2025 в 19:39 974 0

Марк Зукърбърг обяви война на рекламната индустрия

Снимка Mark Zuckerberg/Facebook

Марк Зукърбърг обяви война на рекламната индустрия

Не е тайна, че рекламната индустрия е на път да бъде тотално променена от изкуствения интелект. Една от причините големите платформени компании като Google и Meta да инвестират толкова много в създаването на снимки и видеоклипове е защото знаят, че първите големи и сериозни потребители на тези инструменти ще бъдат рекламодателите в техните платформи. Но никой никога не го е казвал направо - до днес, когато главният изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг седна с Бен Томпсън от Stratechery и на практика заяви, че планът му е да елиминира цялата рекламна екосистема, като се започне от творческите дейности. Зук сподели, че изкуственият интелект вече е подобрил таргетирането на рекламите, но сега Meta се замисля за самите реклами:

Зукърбърг: “Все още има творческа страна, която по принцип се състои в това, че компаниите идват при нас с ясна представа какво е тяхното послание, какво трябва да е тяхното видео или техният образ - това е доста трудно да се създаде, но мисля, че вече сме почти готови”.

Явно колкото повече проекти се създават, толкова по-добре. Защото след това можете да ги тествате и да видите кое работи. Ами ако можехте да създадете безкрайно много?

Зукърбърг: “Да, или просто да го направим вместо тях. Искам да кажа, че очевидно винаги ще има ситуации, при които те ще идват при нас със свое предложение и ето това според мен е креативът, който искат, особено ако наистина искат да го изпипат. Но като цяло ще стигнем до един момент, в който вие например сте представител на даден бизнес, идвате при нас, казвате ни каква е целта ви и обвързвате всичко с банковата си сметка - не ви трябва никакъв креатив, не ви трябва никакво демографско таргетиране, не ви трябва никакво измерване, освен да можете да прочетете резултатите, които извеждаме. Мисля, че това ще бъде нещо огромно, смятам, че това е предефиниране на категорията на рекламата”.

Това, което Марк описва по този малко странен начин, е една визия, при която клиентът идва в Meta и казва: „Искам клиенти за моя продукт“, а Meta прави всичко останало. Тя генерира снимките и клиповете на тези продукти с помощта на изкуствен интелект, пише текстовете за тези продукти с помощта на изкуствен интелект, сглобява ги в безкраен брой реклами с помощта на изкуствен интелект, насочва тези реклами към всички хора в своите платформи, разбира се отново с помощта на изкуствен интелект (AI), оценява кои реклами се представят най-добре и ги подобрява, а след това кани тези клиенти да купят готовите продукти на нейните платформи с помощта на нейните платформи.

Този водовъртеж от идеи за рекламиране с помощта на AI може да се нарече "безкрайна креативност" и в миналото сме виждали някои интересни демонстрации, включително по време на конференциите на Nvidia. Но никога не се е чувало някой да дръпне конците чак до „дайте ни достъп до банковата си сметка и прочетете резултатите, които извеждаме“, което на практика би унищожило цялата рекламна индустрия, каквато я познаваме. Това е изключително враждебно към света на големите брандове и големите рекламни агенции, изградили сложни системи за одит на резултатите, които платформите им предоставят след десетилетия на рекламни измами и скандали с измерванията на резултатите, и които имат много ясно изразено мнение за това какво платформите като Meta могат и какво не могат да правят добре.

    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    Няма коментари към тази новина !