Към средата на месец януари Twitter е имал само 180 хил. абонамента Twitter Blue

Стефан Николов Последна промяна на 08 февруари 2023 в 17:49 731 0

Twitter Blue

Снимка Twitter

Към средата на месец януари Twitter е имал само 180 хил. абонамента Twitter Blue

Миналата година главният изпълнителен директор и притежател на Tesla, SpaceX, а вече и на Twitter Илон Мъск купи тази социална мрежа за колосалните 44 млрд. долара и положи всички усилия да направи печеливша тази платформа. Това включва и повишаване цената на Twitter Blue абонамента и добавянето на специален бадж в акаунта, който дава някои допълнителни предимства. Но сега изданието The Information съобщава, че към средата на миналия месец на територията на САЩ Twitter е имал само 180 хил. платени абоната, което е по-малко от 0.2% от активната месечна аудитория на тази социална мрежа.

Все още има твърде малко абонати на Twitter Blue. Самата платформа Twitter няма големи възможности за реализиране на печалби, каквито има например Facebook. Преди Мъск да купи Twitter, тази социална мрежа реализираше приходи от само около 1 млрд. долара годишно и милиардерът иска коренно да промени това. Засега той се фокусира върху Twitter Blue абонаментите, но тяхната продажба се осъществява твърде бавно и твърде трудно. Да напомним, че повечето потребители на тази социална мрежа не искаха да плащат за абонамент, дори и когато той бе с цена 3 долара на месец.

Сега цената на абонамента е много по-висока. Самият абонамент струва 8 долара, ако бъде направен през интернет и 11 долара, ако е платено чрез онлайн магазините за приложения на Apple и Google. Причината е, че Apple и Google вземат такса от 3 долара за провеждането на транзакциите от подобен род, което означава, че за Twitter остават същите 8 долара. От друга страна, ако си направите годишен абонамент, цената за един месец ще ви излезе 7 долара.

На територията на САЩ живеят около 62% от всичките потребители на Twitter, което означава, че за целия свят абонатите за Twitter Blue са около 290 хил. души. При това количество абонаменти социалната мрежа може да реализира приходи от Twitter Blue от около 27.8 млн. долара. Това съвсем не е много и явно не е достатъчно, за да може Twitter да излезе на печалба.

Всъщност абонаментът Twitter Blue бе представен в средата на месец декември миналата година и оттогава не е минало много време. Разбира се, броят на тези абонаменти ще продължи да расте, но засега не е ясно дали ще достигне планираното от Мъск ниво. Уеб изданието Engadget ни напомня, че миналата година при среща с личния състав на социалната мрежа Мъск е споделил, че очаква Twitter Blue абонаментите да носят около половината от прихода на социалната мрежа.

Планът на Мъск е през 2023 г. Twitter да реализира приходи от около 3 млрд. долара. Това явно ще бъде трудно, а една от идеите е да бъде предложен още по-скъп абонамент, в рамките на който изобщо няма да има реклами.

Това е информацията за Twitter от средата на миналия месец. Сега, само преди два дни, Мъск заяви, че Twitter е на път да излезе на печалба. Нещата изглеждат оптимистично, понеже Twitter успя да изплати и първата вноска по заема от 12.5 млрд. долара, който Мъск бе забавил в рамките на подготовката на сделката за закупуване на компанията през месец октомври, а това веднага повиши доверието на инвеститорите в тази социална мрежа

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !