
Изкуственият интелект ще е следващата бариера за откриване на работа, тъй като все повече работодатели използват подобни агенти за подбор на кадри. Това обаче идва и с редица недостатъци, тъй като и системите не са перфектни, разкривайки за пореден път, че все още има време преди да оставим изцяло нещата на ИИ.
Доказателство за това откриваме в редица случаи разкрити в скорошен доклад от САЩ. Все по-голям брой търсещи работа се оказват интервюирани от програми за изкуствен интелект като част от процеса на набиране на персонал. Представян от технологичните компании като рентабилно средство за автоматизиране на трудоемкия процес на подбор, който обикновено се извършва от представител на отдел Човешки ресурси или специалист по подбор на персонал, този софтуер с изкуствения интелект има способността да интервюира стотици кандидати, които след това може да препоръча за по-нататъшни интервюта с истински хора.
За тези, които са от другата страна на тези разговори обаче, опитът изглежда донякъде сюрреалистичен и може да остави доста неприятно впечатление. Въпреки че интервюта за работа с изкуствен интелект се провеждат поне от 2023 г. насам, отскоро те получиха повече внимание благодарение на няколко популярни клипове, в които потребители споделят такива разговори.
В един от примерите ботът влиза в безкраен цикъл от една и съща фраза, което е доста стряскащо. Друго автентично видео разкрива и още неприятни грешки, като нелогични фрази и въртене в цикъл. Очаквано потребителските коментари са почти изцяло отрицателни, като повечето хора определят интервютата с ИИ за неуважителни, антиутопични или нехуманни.
На фона на това консултанти виждат ползите от подобна технология при проверката на повече кандидати и най-вероятно ще стане все по-често използвана. Използването на изкуствен интелект е приемливо, стига компаниите да са наясно, че това е само още един слой цифрова проверка. Така е възможен и поне първоначален преглед на много повече хора за дадена позиция.
На фона на това главният изпълнителен директор на IBM потвърди, че компанията е уволнила няколкостотин служители в областта на човешките ресурси и ги е заменила с агенти с изкуствения интелект. Въпреки това HR остава сред най-бързо развиващите се сектори в САЩ, като се прогнозира ръст от 8% до 2033 г. Въпреки че изкуственият интелект може да се използва в тази област за автоматизиране на ненужно количество ръчна работа, като управление на заплатите и молби за отпуск, той все още не може да управлява човешкия отдел или фирмената култура.
Все пак специалистите по подбор на персонал трябва да се притесняват.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари