Илон Мъск планира да направи социална мрежа X изцяло платена

Мария Иванова Последна промяна на 20 септември 2023 в 10:34 504 0

X

Снимка Alexander Shatov/Unsplash

Илон Мъск планира да направи социална мрежа X изцяло платена

Илон Мъск обяви, че популярната социална мрежа X, известна преди като Twitter, скоро може да стане платена за всички потребители. В разговор с израелския министър-председател Бенямин Нетаняху милиардерът разкри плановете си за преминаване към модел на “малко месечно плащане”, като обясни, че тази промяна ще бъде необходима, за да се справи с проблема с ботовете.

По време на разговора Мъск представи и нови показатели за X, според които платформата вече има 550 млн. активни потребители на месец, които генерират между 100 и 200 млн. публикации всеки ден. Собственикът на социалната мрежа не уточнява дали в тези данни са включени и автоматизираните акаунти (ботове).

През последните месеци Мъск се опитва да превърне импулсивната си покупка на стойност 44 млрд. долара в печеливша инвестиция. Откакто пое контрола над Twitter през миналата година, той е ангажиран с трансформацията на платформата и стимулирането на потребителите да плащат за допълнителни услуги, като възможност за публикуване на по-дълги съобщения и по-голяма видимост в рамките на платформата.

Рискът обаче е, че с превръщането на X в изцяло платена услуга, тя може да загуби голяма част от потребителите си. Това от своя страна може да доведе до намаляване на приходите от реклама, които в момента формират по-голямата част от приходите на компанията.

Вече станахме свидетели на усилията на Мъск да монетизира Twitter с промяната на абонаментната услуга Twitter Blue, която вече е X Premium. Цената ѝ беше увеличена от 5 на 8 долара на месец, което предизвика известно недоволство сред потребителите. Освен това, ексцентричният магнат превърна синия знак за проверка - символ на автентичност и доверие в социалните медии - в платена абонаментна екстра, което обезсмисли самата идея за верификация.

Собственикът на Х не разкрива официални данни за броя на платените абонати на X Premium. Въпреки това, независими проучвания показват, че новата услуга не е успяла да привлече значителна част от потребителите на платформата. Според едно такова проучване, в момента само 827 615 потребители са абонирани за X Premium, което е далеч от общия брой потребители на социалната мрежа.

Вместо да повиши печалбата, превръщането на X в изцяло платена услуга по-скоро може да навреди. Една от съществените причини, поради които голяма част от потребителите са останали в платформата, е, че техните приятели и публичните личности, които следват, също са в нея. Но ако X наложи месечна такса за всички, това може да предизвика масов отлив на потребители.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !