Google предлага на ЕС да промени политиката си за реклама, без да се разцепва

Стефан Николов Последна промяна на 19 ноември 2025 в 11:44 36 0

Google предлага на ЕС да промени политиката си за реклама, без да се разцепва

Снимка Mitchell Luo/Unsplash

Google предлага на ЕС да промени политиката си за реклама, без да се разцепва

Google предложи да улесни издателите и рекламодателите да използват своята технология за онлайн реклама, като се противопостави на призива на антимонополните регулатори на ЕС да продаде част от бизнеса си, за да избегне конфликта на интереси.

Регулаторните органи от двете страни на Атлантическия океан са насочили вниманието си към собствеността на Google върху инструментите, използвани от рекламодателите и издателите, както и към рекламната борса AdX, която се намира по средата между тях.

Европейската комисия, която действа като регулаторен орган на конкуренцията в ЕС, наложи глоба на Google в размер на 2,95 милиарда евро (3,4 милиарда долара) през септември за това, че е дала предимство на собствените си онлайн услуги, за да засили централната роля на AdX.

Тя заяви, че това поведение е навредило на конкурентите, рекламодателите и издателите и даде на компанията срок до ноември да предложи мерки за прекратяване на конфликтите на интереси по веригата за доставки на рекламни технологии, като предложи продажба на част от бизнеса на интернет гиганта.

В края на седмицата Google съобщи, че е представила предложението си пред правоприлагащия орган на ЕС, което е до голяма степен сходно с това, предложено в разследването на Министерството на правосъдието на САЩ по същия въпрос.

„Нашето предложение отговаря изцяло на решението на Европейската комисия, без да води до разрушително разделяне, което би навредило на хилядите европейски издатели и рекламодатели, които използват инструментите на Google за разрастване на бизнеса си“, заяви компанията в публикация в своя блог.

„Нашият план включва незабавни промени в продуктите, за да се сложи край на конкретните практики, които Комисията оспорва. Така например, даваме на издателите възможност да определят различни минимални цени за различните участници в търга, когато използват Google Ad Manager“, се казва в публикацията.

Компанията предложи също да увеличи оперативната съвместимост на своите инструменти, за да даде на издателите и рекламодателите по-голям избор и гъвкавост.

По-рано Ройтерс съобщи, че изпълнителният орган на ЕС може да издаде заповед за разделяне на по-късен етап, ако Google продължи антиконкурентните си практики, въз основа на създадения преди две десетилетия прецедент с Microsoft.

Делото на ЕС е подобно на това на Министерството на правосъдието на САЩ, което иска Google да продаде AdX. Компанията заяви, че това би било технически невъзможно и би довело до продължителна несигурност за рекламодателите и издателите. Делото в момента се разглежда от американски съд. Ако съдията се произнесе в полза на Министерството на правосъдието, това би решило въпроса и за Комисията.

    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    Няма коментари към тази новина !