На 30-ти октомври компанията Meta представи своя нов абонамент без реклами, който е предназначен единствено за Европа и влиза в сила от месец ноември тази година. В официалното съобщение технологичният гигант се аргументира зарад промените на европейските регулации. По-конкретно това засяга решенията на Европейския съюз за прилагането на главната директива за опазване на личните данни (GDPR), която влиза в конфликт с доста от практиките на социалната мрежа.
"За да се съобразим с променящите се европейски разпоредби, въвеждаме нова опция за абонамент в ЕС, Европейското икономическо пространство и Швейцария. През месец ноември ще предложим на хората, които използват Facebook и/или Instagram и живеят в тези региони, да изберат дали да продължат да използват тези персонализирани услуги безплатно с реклами, или да се абонират, за да спрат да виждат рекламите. Когато хората се абонират, тяхната информация няма да се използва с цел реклама", обявиха от технологичния гигант.
Хората от тези държави ще могат да се абонират срещу заплащане, за да използват социалните мрежи без реклами. Абонаментът ще струва 9.99 евро/месец за уеб или 12.99 евро/месец за iOS и Android. Той ще важи за всички свързани профили във Facebook и Instagram, които фигурират в Центъра за акаунти на потребителя. Както е при много онлайн абонаменти, цените за iOS и Android отчитат таксите, които Apple и Google начисляват и те са обикновено в размер от около 30%, но са включени в цената. До 1-ви март 2024 г. първоначалният абонамент се отнася за всички свързани акаунти в Accounts Center на даден потребител. От 1-ви март 2024 г., компанията ще наложи такса и за всеки допълнителен акаунт. Всеки екстра профил ще струва по 6 евро/месец за десктоп и 8 евро/месец за iOS и Android.
Meta коментира, че те продължават да вярват в интернет услугите, които се издържат от реклами, тъй като той дава на хората достъп до персонализирани продукти и услуги независимо от техния икономически статус. Той също така позволява на малките предприятия да достигнат до своите потенциални клиенти, да развиват бизнеса си и да създават нови пазари, което стимулира растежа на европейската икономика. Новото абонаментно предложение не изменя позицията на компанията, но заради духа и целта на новите европейски разпоредби, Meta е принудена да ги спазва.
По думите на компанията, възможността хората да закупуват абонамент без реклами балансира изискванията на европейските регулатори, като същевременно дава на потребителите избор и позволява на Meta да продължи да обслужва всички потребители в ЕС, Европейското икономическо пространство и Швейцария. В решението си от юли Съдът на ЕС изрично приема, че абонаментният модел, който компанията обявява, е валидна форма на съгласие за услуга, финансирана с реклами. Решението за разделянето на Facebook и Instagram на платена и безплатна услуга е взето през август, за да може да се покрият изискванията на GDPR, а скоро и на друга регулация - Закона за цифровите пазари (DMA).
Meta обяви, че потребителите ще могат да продължат да използват социалните мрежи безплатно, но ще се предлагат с реклами и събиране на личните данни. Технологичният гигант допълни, че клиентите на компанията ще имат различни начини за контрол през настройките за това какви промоции виждат. Целта е по-добрата персонализация, която влияе положително и на рекламните кампании на компаниите, които промотират през социалните мрежи.
Платеният абонамент без реклами ще бъде достъпен за хора на възраст над 18 години. От компанията уточниха, че все още проучват как да решат проблема със събирането на данни на тийнейджъри и съответно какъв платен и/или безплатен модел да предложат на този тип потребители. Който освен да предлага безпроблемен достъп до социалните мрежи, да отговаря на европейските регулации.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари