Българският бизнес на германския гигант Bosch отчита значителен ръст, както в приходи, така и в персонал през изминалата 2022 г. Операциите в нашата страна са разделени на реално на четири сегмента, като два от тях включват развойна дейност в областта на IT, автоматизацията и изкуствения интелект (AI).
Консолидираните продажби на „Бош България“ за 2022 г. са 295 млн. евро, което означава ръст от близо 57%. Броят на служителите в българските офиси също нараства с 23% до 850 души. От тях три четвърти или 74% работят в развойните центрове на компанията в България. Финансовите данни на компанията бяха обявени на събитие по повод 30-годишнината от стъпването на Bosch в страната.
„Високите ни постижения са резултат на упоритата работа на всички звена, на усилията на нашите R&D офиси и софтуерни инженери“, обяви Константин Конов, главен изпълнителен директор на „Роберт Бош“ и представител на група Bosch в България.
В страната ни операциите на групата са разделени на четири части. Под егидата на „Робърт Бош“ са продажбите на автомобилно оборудване, електроинструменти, сградни технологии и такива за удобства за дома, както и „Бош Инженеринг център - София“ (Bosch ECS). Последното е развойното звено, специализирано в различни системи за автоматизация, изкуствен интелект, автоматизирано шофиране и др. В него е концентрирана и основна част от софтуерните инженери на компанията в страната – около 600 души.
Отделени от тях, но пак под общата шапка на Bosch е Bosch Digital – ребрандираното Bosch IO. Това е придобитото през 2015 г. софтуерен разработчик ProSyst Software, който е специализиран в Интернет на нещата (IoT). Последното звено е „БСХ Домакински уреди“, които отговарят за операциите по продажби и поддръжка на бялата и черна техника на компанията.
Най-голям растеж откъм персонал отчита Инженерният център и съответно привлича най-големи инвестиции за развитие. Само през изминалата 2022 г. е осигурено допълнително финансиране от 6 млн. лева. Които в комбинация от 9-те млн. лева от 2019 г. дотогава правят общите вложения на Bosch в перспективна развойна дейност само в този център до 15 млн. лева.
Развойните звена инвестират и значително в развитието на IT кадрите в страната. Пример за това е създаването и поддържането на академия за подготовка на инженери в областта на автомобилния софтуер – Bosch ECS Career Camp. Както и в създаването на новата мултидисциплинарна бакалавърска програма „Интелигентни системи и изкуствен интелект“ към Технически университет – София.
При продажбите, групата на Bosch обявява доста добри резултати. В някои аспекти, като домакинските уреди – рекордни. В други – като тези за електроинструменти се споменава за двуцифрен ръст. От компанията обаче не дават точна разбивка на различните звена и пера.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари