Amazon в продължение на доста години беше най-големият онлайн магазин в света. От известно време обаче компанията усеща все по-сериозната конкуренция на китайски гиганти, които привличат вниманието на потребителите с много по-ниските си цени.
Amazon все още е лидер, но преднината се скъсява и това не остава незабелязано от компанията, съобщава CNBC. Интересът на хората към по-евтините стоки на Temu и Shein се увеличава, а двата онлайн магазина навлизат във все повече държави, включително и САЩ. Затова Amazon подготвя отговор – свой магазин с намалени цени на избрани стоки.
Според източниците на CNBC, магазинът ще предлага предимно продукти без бранд, а много от цените ще са под 20 долара. Предложенията ще са най-разнообразни – фитнес аксесоари, малка електроника, калъфи за телефони, дрехи и т.н. По-евтиният магазин ще тръгне първо в САЩ. Стоките ще се внасят от Китай директно в САЩ, като идеята е времето за доставка да е около 10 дни. Това е по-различен подход спрямо стандартния магазин на Amazon, който поддържа наличности на територията на САЩ.
Amazon очаква, че чрез тази промяна, ще може да спести разходи за търговците. Освен това те ще могат да използват този по-евтин магазин, за да предлагат стоки с по-малки произведени бройки, да тестват нови продукти преди да ги брандират и др. Друга възможност е да произвеждат бройки по поръчка или да адаптират по-лесно производството според търсенето.
Официално Amazon не потвърждава идеята директно. Говорител на компанията казва: „Винаги разглеждаме възможности за нови начини да работим с нашите партньори, за да зарадваме клиентите си с по-голям избор, по-ниски цени и повече удобство“.
Засега няма данни кога Amazon смята за отвори новия по-евтин магазин. Според вътрешна за фирмата презентация, първите продукти може да бъдат пуснати през есента на тази година. Не е ясно и дали по-евтиният магазин постепенно ще бъде предложен и в други държави.
Amazon отчита траен ръст на разнообразието на китайски стоки в онлайн магазина си, както и на броя китайски търговци, които участват в него. През 2023 г. продажбите на китайските търговци в Amazon са се увеличили с над 20%. А броят търговци от Китай, които са генерирали продажби за над 10 млн. долара, е нараснал с 30%.
Amazon също полага допълнителни усилия да привлича повече китайски производители. В края на миналата година компанията отвори нов център за иновации в Шънджън – един ИТ „хъбовете“ в Китай. Освен това Amazon намали и тарифите за някои от стоките, за да направи магазина си още по-привлекателен за китайските търговци.
Усилията дават резултат. Amazon отчита добро представяне на своите финансови резултати и акциите на компанията растат – около 26% от началото на годината. Тя за пръв път премина пазарна капитализация в размер на 2 трилиона долара тази седмица. Причина за това е не само доброто представяне на онлайн магазина, но и на Amazon Web Services и увеличените усилия и инвестиции на компанията в сферата на изкуствения интелект.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари