Автономните автомобили на Cruise имат проблем с разпознаването на деца

Павлин Луканов Последна промяна на 07 ноември 2023 в 11:56 537 0

Cruise

Снимка Cruise

Автономните автомобили на Cruise имат проблем с разпознаването на деца

Редица компании разработват собствени автономни автомобили, като някои от тях вече имат работещи решения, които са в движение в определени региони. Такъв е случаят и с подразделението на General Motors - Cruise, което оперира автономни автомобили в редица американски градове.

Машините разчитат на много сензори, за да получават информация за обкръжаващата ги обстановка и на машинно обучение за навигация и избягване на опасности. Технологията обаче е далеч от съвършена, което води и до редица критики. В случая с Cruise дори има разследване от страна на NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) относно високия риск за други автомобили и пешеходци. Също така компанията трябваше да преустанови дейността си в Сан Фанциско. Всичко това идва след редица инциденти и дори прикрити кадри на такива. Cruse доброволно спира работа също във Финикс и Остин.

След всичко това се появяват и други притеснителни данни за това, че компанията е била наясно с два пропуска, а именно, проблем със засичането на големи дупки на пътя, както и разпознаването на деца в някои ситуации. Въпреки това Cruise продължава да работи, като в последствие излизат с изказване, в което посочват ангажимента си към сигурността, но също така, че нито едно превозно средство, независимо от това дали е автономно или управлявано от човек, няма да предложи нулев риск.

На фона на предупредителните сигнали Cruise ускорява разширението си с намерения за навлизане в още 11 града. Системата на автомобилите обаче има проблем, който е особено значим по отношение на децата. Тя не ги разпознава адекватно, което би довело до по-голямо внимание. Това включва намаляване в зона, в която има дете в близост, което може да изскочи на пътя по време на игра например. В тази насока се цитират и вътрешни материали относно тестове на системата. Пропуските се отдават на неадекватен софтуер и недостатъчно тестове.

От Cruise се опитат да превъзмогнат недостатъците на машинното обучение чрез хора, които да отбелязват ръчно деца около автомобилите. В последствие от компанията споделят, че са отстранили този пропуск, без да разкриват как. Оттам дори посочват, че софтуерът не е имал проблеми със засичането на деца, а просто за класифицирането им като такива. В изказване на представител на Cruise също така се разкрива, че сблъсък с дете може да се случи веднъж на всеки 300 млн. мили.

На фона на това от Cruise са имали данни за това, че колите им не могат да засичат дупки по пътя, включително и големи зони, в които има работници. Вътрешен отделна компанията отчита, че е възможно попадането в подобна работна зона с хора веднъж на четири години. Разбира се това съотношение се променя с включването на повече автомобили в движение. Поне в това направление се работи за подобрено разпознаване на обозначения като конуси. Всичко това води до дискусия дали изобщо автономните превозни средства са готови за реална обстановка.

Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !