Астрономите откриха милиарди блуждаещи невидими планети

Offnews Последна промяна на 26 декември 2021 в 17:40 246 0

Pl

На разстояние 420 светлинни години от Земята международен екип астрономи откри рекорден брой планети - около сто наведнъж, които свободно летят в космическото пространство. Тези стотина планети бяха открити в една и съща вече изследвана област на космическото пространство. Според събраните данни, в целия Млечен път навярно се скитат милиарди планети, които още не са открити и нямат каквато и да било връзка с околните звезди. Учените не са очаквали, че това явление е толкова масово. В тази светлина големите астероиди вече не са най-големият потенциален проблем за космическата отбрана на Земята.

Съществуването на подобни планети бе предсказано преди около 20 години, но техният произход е неизвестен. Днешната наука засега не знае дали те са родени в студа на междузвездното пространство или са се формирали около звездите, подобно на другите планети, а след това поради неизвестни причини са изгубили гравитационната връзка със своите звезди и са се отправили към вечната тъма. Съставен е и каталог от 170 бродещи планети, които са двойно повече от планетите без звезди известни до днес.

Прекалено голямото разстояние от около 420 светлинни години не дава възможност да се изчисли точната маса на тези планети. Въпреки това, направеното откритие потвърждават хипотезата, че планетите сираци са широко разпространени в Млечния път и може би дори са повече от обикновените планети, които се въртят около звездите.