В опитите си да покорят небесата хората са изобретили разнообразни машини, като най-наложилите се за превоз на пътници и товари са самолетите и хеликоптерите. Разбира се те имат своите предимства и недостатъци, но самолетите до голяма степен се превърнаха в универсално прието решение за дълги маршрути и превоз на много хора и тежки товари.
Подсилване на възможностите на хеликоптерите е една от идеите за решаване на този проблем. Става дума за летателен апарат, познат като комбиниран хеликоптер, представено от Airbus Helicopters, което все още е експериментално. Този проект е поредният, който има за цел да създаде въздушното превозно средство на бъдещето.
Демонстрационният модел е с името racer и е с цена 200 млн. евро, като комбинира традиционни ротори в горната си част с поставени перки и в предната. Така би трябвало да бъде постаигната комбинация от стабилност и скорост, като се ограничи времето за реакция при критични мисии, включително такива за спасяване на хора при инциденти в труднодостъпни местности.
Новият дизайн на летателния апарат разбира се може да бъде използван и за военни цели, като в частност и НАТО проучва възможното въвеждане на апарати от следващо поколение. Разбира се дизайните ще варират в зависимост от желаното им приложение.
Racer проведе първия си полет през април, но без да има медийно покритие, а само пред избрана публика от 150 човека. Airbus е най-големият доставчик на летателни апарати за цивилния сектор, като компанията от години експериментира с нови дизайни за хеликоптери, подобно на конкурентите си от Sikorsky. По данни на Airbus Racer достига скорости до 400 км/ч.
Racer е изцяло нов наследник на X3 от 2010 г., изпреварил по скорост Sikorsky X2. И двата дизайна целят да преодолеят пречките пред създаване на високоскоростен хеликоптер чрез използване предимствата на самолетите с фиксирани крила с тези на стандартните хеликоптери. Засега обаче няма консенсус върху това как ще изглежда хеликоптера на бъдещето.
Racer дебютира няколко месеца след като италианската компания Leonardo и американската Bell обявиха, че ще си партнират за създаване на следващото поколение технология за ротори с наклон, замествайки стандартните хеликоптери с перки в горната част. Новото решение включва въртящи се и монтирани отстрани на основния корпус ротори, които позволяват развиването на по-високи скорости. Според критиците този дизайн въвежда още по-високо ниво на сложност, което ще доведе и до по-скъпо обслужване.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари