Paysafe: Повече от половината българи смятат, че мобилните портфейли скоро ще заменят банковите карти

Юлиян Арнаудов Последна промяна на 09 юни 2023 в 15:24 473 0

Paysafe Lost in Transaction

Снимка Paysafe

Paysafe: Повече от половината българи смятат, че мобилните портфейли скоро ще заменят банковите карти

Българите са оптимистично настроени към мобилните дигитални портфейли и смятат, че скоро те ще заменят традиционните банкови карти. Според проучване на платформата за разплащания Paysafe, близо 53% от родните потребители очакват това да се случи през следващите 10 години. Както и, че не се притесняват да излизат от вкъщи без физически портфейл, като разчитат на мобилните приложения от типа на Apple Pay и Google Pay.

Последното се дължи и до голяма степен на навлизането на двете най-големи разплащателни платформи в България през последните 2-3 години. Телекомите вече предлагат собствени дигитални портфейли и в комбинация с голямото количество безконтактни ПОС терминали помагат за разпространението на услугата.

Независимо от тази нарастваща тенденция, дебитните карти остават най-популярния метод за плащане. В България 60% от респондентите използват дебитна карта при поръчка на храна за вкъщи, 62% заплащат с карта настаняване в хотел, а 58% купуват билети за далечни пътувания или резервират своята ваканция с карта.

За посочените услуги едва 6-7% от българите използват дигитални портфейли, което е близо до глобалното предпочитание между 7-10%. За сравнение, в Италия и Германия потребителите много по-често използват дигитални портфейли при пазаруване на храна за вкъщи (Германия – 24%, Италия -18%), за престой в хотел (Германия – 14%, Италия - 15%) и закупуване на билети за далечни пътувания (Германия – 13%, Италия -16%).

Проучването на Paysafe показва, че потребителското търсене на услуги като пътувания, развлечения и други забавления остава голямо въпреки по-високите разходи за живот. Данните показват, че 51% от потребителите глобално все още дават приоритет на разходите в тези области пред други лични разноски.

Въпреки голямото значение на това да се забавляваме и да си почиваме активно, в условията на икономическа криза за много потребители съобразяването с бюджета е на първо място. В България 39% от респондентите споделят, че биха се отказали от някои покупки поради по-строги бюджетни ограничения. За сравнение, в Обединеното Кралство това биха направили 47% от потребителите, в Германия - 36%, в Австрия - 34%, а в Италия - 40%.

"Изследването на Paysafe показва, че забавленията са от първостепенно значение за потребителите - независимо дали става въпрос за това къде искат да похарчат трудно спечелените си пари или как заплащат за основни стоки", сподели Иван Петров, вицепрезидент "Потребителски технологии" в Paysafe. "Никога не е било по-важно за онлайн бизнесите да гарантират, че техните методи за разплащане предоставят безпроблемно ползване от клиентите".

Над две трети от анкетираните българи предпочитат да правят покупки по време на сезонни разпродажби или намаления като например “Черен петък” (67 %) и други. Същото е съотношението при потребителите в Англия (67%) и Италия (67%), а пък в Австрия и Германия, съответно - 65% и 62%.

Проучването на Paysafe е проведено от Sapio Research по поръчка на Paysafe през април 2023 г. сред 14 515 потребители от Великобритания, САЩ, Канада, Германия, Австрия, България, Италия, Перу, Чили и Бразилия, Мексико, Колумбия, Аржентина и Еквадор и проследява нагласите на респондентите към различни методи на разплащане. 1000 от респондентите са от България.

Най-големият офис на Paysafe в света е в София с над 1300 служители, работещи в различни направления – продуктови и софтуерни разработки, обслужване на клиенти, риск мениджмънт, счетоводство и контрол, IT обслужване и други.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !