Над 900 000 души ползват обновеното мобилно приложение ОББ

Нов дизайн и 150 функционалности влизат в помощ на клиентите на мобилното банкиране на финансовата институция

Юлиян Арнаудов Последна промяна на 16 октомври 2023 в 11:24 1064 0

ОББ Мобайл

Снимка ОББ

Над 900 000 души ползват обновеното мобилно приложение ОББ

ОББ обяви, че е обновила мобилното си приложение „ОББ Мобайл“, като освен новия дизайн са добавени и над 150 функционалности. От финансовата институция обявиха и големия интерес на българските потребители към него. Мобилното приложение остава в центъра на усилията на дигитализация на банката. ОББ добавя все повече функции към него, като миналата година интегрира асистентът „Кейт“, който е базиран на изкуствен интелект. „ОББ Мобайл“ също така включва и доста от застрахователните продукти и услуги на групата.

Със завършването на пълната интеграция между ОББ и доскорошната „KBC Банк“ (придобиването на „Райфайзенбанк“ – бел. ред.), то ще разполага с над 900 000 уникални потребители. Това е 20% от населението на България в активна възраст.

„Според вътрешно проучване степента на удовлетвореност на потребителите от мобилното банкиране на ОББ е 90%, коментира Татяна Иванова, изпълнителен директор "Дигитализация, данни и операции" на ОББ.

Дизайнът е заимстван от белгийското приложение KBC Mobile, което през 2023 г. беше обявено за най-доброто приложение за мобилно банкиране в Белгия и едно от трите най-добри в света от независимата международна изследователска агенция Sia Partners. Новата визуална трансформация на „ОББ Мобайл“ е базирано на него, но и адаптирана спрямо местния пазар. Това е направено с чрез изследвания на потребителските нагласи и предпочитания на българските клиенти.

Половината от новите клиенти използват възможността да си открият сметка без да се нуждаят от физически посещения в клон на банката или подписване на хартиени документи. Времето, необходимо за проверка на самоличността на клиентите, е драстично намалено до по-малко от 11 минути, което представлява значително подобрение от 10 пъти. Чрез този процес банката намалява разходите за привличане на клиенти с 15 пъти, спестявайки значителни ресурси.

95% от клиентските интеракции с банката са дигитални, а 96% от плащанията се извършват чрез дигитален канал. Употребата на дигиталния асистент „Кейт“ също се оказва доста висока. Около 71% от потребителите на ОББ Мобайл взаимодействат с асистента като всяко пето проактивно съобщение от нея води до заявяване на продукт или услуга. „Кейт“ може да се похвали със сравнително висока автономност – помощникът разбира и отговаря на 57% от клиентски запитвания. Дигиталният асистент е освободил 46 400 работни часа на служителите в офисите от рутинни въпроси и операции.

Към момента потребителите на „ОББ Мобайл“ са 87% от общо активните физическите клиенти на банката. Приложението предлага интегрирана гама от банкови, застрахователни и инвестиционни продукти и 150 функционалности. То е единственото банково приложение в страната, чрез което потребителите имат достъп до пенсионните си партиди. Друга уникална за приложението функционалност е заявяването на застраховка „Живот“ към потребителски кредит.

Новият дизайн на „ОББ Мобайл“ вече е по-интуитивен, позволяващ по-лесна ориентация за клиентите. Подобрената визия включва обновен дашборд, който съдържа най-често търсената от клиентите информация, давайки бърза справка по сметки и карти, показвайки последни трансакции. Обновени са и продуктовите менюта, разделени по категории, чрез които клиентите лесно могат да завяват изцяло дигитално продуктите и услугите, от които се нуждаят.

Фокусираното меню „Персонализация“ позволява на потребителя да персонализира своето потребителско изживяване чрез опции за скриване на баланс, промяна на темата, включване на известия, управления на съгласия и др. Отделно, новата функционалност „Съвети“ дава възможност на текущите и на новите потребители на „ОББ Мобайл“ да се запознаят със структурата на приложението, чрез кратки насоки за най-използваните менюта и богат набор функционалности, навигирайки и улеснявайки ги.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !