Meta обяви, че започва първоначални тестове на незаменими токени (NFT) и във Facebook. Това е голяма стъпка в интеграцията на новите блокчейн активи в най-голямата социална мрежа в света. Компанията направи тази стъпка в Instagram през май тази година. Говорител на технологичния гигант потвърждава пред TechCrunch, че NFT започват да стават достъпни във Facebook, а след това в Twitter се появиха и скрийншоти как ще изглеждат токените в популярната платформа.
NFT ще може да се използва от ограничен брой създатели на съдържание в рамките на социалната мрежа. Първоначално, те ще са достъпни за предварително избрани популярни личности в платформата и то само в САЩ. Те ще могат да предлагат дигитални колекционерски изображения, които ще са налични в специална нова секция в профилите им.
Първо беше Instagram
За момента NFT-тата от Facebook и Instagram ще са самостоятелни. Meta казва, че скоро ще предложи възможност и за кросплатформена поддръжка и споделяне. Токените ще могат да се разглеждат публично в профила на притежателя им. Когато бъдат кликнати, ще се показва допълнителна информация какво е NFT, какво представлява конкретният актив, от каква колекция, кой го е създал и др.
Meta не коментира конкретните технически подробности и не казва дали има разлика между инфраструктурата на NFT за Facebook и за Instagram. Затова се приема, че различията са минимални и незаменимите токени в най-голямата социална мрежа ще използват платформите на Ethereum и Polygon, както е в другата такава на компанията. Очаква се скоро да има и поддръжка на Solana и Flow.
Технологичният гигант казва, че публикуването и споделянето на NFT-та ще е безплатно. Засега Meta няма да предложи функция токените да се превръщат в реклами, но не изключва възможността това да стане факт в бъдещ момент. За момента, компанията иска да тества интереса към NFT от страна на потребителите и да даде още една възможност на създателите на съдържание да взаимодействат с феновете си.
Големите планове
Миналият месец, Марк Зукърбърг обяви, че има големи планове за използването на незаменимите токени в рамките на услугите на Meta. Това включва дори NFT с добавена реалност и триизмерни активи. Те ще могат да се използват в „Историите“ на Instagram и да се споделят. Процесът върви по-бързо в по-малката социална мрежа, като от май месец там започна поетапно разширяване на потребителите, които да могат да използват NFT, не само в САЩ.
Развитието на NFT активи е част от по-голямата стратегия на Meta. Компанията на Марк Зукърбърг от години има интерес към криптоактивите. Първите ѝ опити може да не бяха много успешни (криптовалутата Libra и портфейла Novi), но Meta не се отказва. Напротив, Зукърбърг смята, че различните активи, базирани на блокчейн технология, като цяло ще са от огромно значение за метавселената, която компанията му иска да изгради. Тя е фундаментална част от стратегията за развитието на технологичния гигант, заради, което холдинга се преименува от Facebook на Meta.
Зукърбърг предвижда потребителите на метавселената да могат да купуват и обменят стоки и виртуални предмети. NFT ще са важен елемент от подобна среда, като ще са както колекционерски елементи, така и потенциален актив за обмен. Възможностите са много, като настоящите първи стъпки ще покажат следващите решения, които компанията трябва да предприеме.
Другите платформи и услуги на Meta също ще получат NFT и крипто поддръжка. Зукърбърг вече потвърди, че се работи в посока това да се служи с WhatsApp и Messenger и те също да могат да използват незаменими токени. Те, както и другите платформи, ще могат да се свързват към криптопортфейла на потребителя и да показват съвместимите активи. Това е процес, който ще се случи с времето, като компанията не иска да бърза, а да изгради нужните структури постепенно според резултатите от всеки тест.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари